۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۷۵۵۳۶۰

ثبت‌نام طرح ملی تلاوت ۱۵ اردیبهشت پایان می‌یابد

ثبت‌نام طرح ملی تلاوت ۱۵ اردیبهشت پایان می‌یابد
دبیر طرح ملی تلاوت شباب الرضا (ع) گفت: نام‌نویسی سیزدهمین دوره طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع) آغاز شده و تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حسین مقدم‌کیا دبیر طرح ملی تلاوت شباب الرضا (ع) درباره برنامه‌های این طرح برای آموزش نوجوانان گفت: طرح ملی «تلاوت شباب‌الرضا(ع)» از سال 1391 با حمایت معاونت قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کار خود را‌ آغاز کزد و در ادامه مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی هم به حمایت از این طرح پرداخت.

وی ادامه داد: کشف و پرورش استعداد‌های قرآنی نوجوان و تربیت چهره‌های بزرگ، کشف و شناسایی نوجوانان مستعد قرآنی، ارتقاء سطح علمی و عملی همچنین رشد و شکوفایی قرآن آموزان نوجوان، بهره‌گیری از روش‌های نوین آموزش قرآن کریم، آموزش کامل رشته‌های صوت و لحن، قرائت، حفظ، وقف، ابتدا، مفاهیم و...) و آموزش اجرای تلاوت‌های اثرگذار و معناگرا از جمله اهداف برگزاری این طرح به شمار می‌رود.

دبیر طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع ) با اشاره به اینکه طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع) در سه دوره دو ساله کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برنامه ریزی شده است ، اظهار کرد: نوجوانانی که وارد این طرح می‌شوند طی دو سال می‌توانند به هدف اول برسند و به شرط قبولی در آزمون وارد مرحله بعدی می‌شوند علاوه بر این، راه‌یابی قرآن‌آموزان به سطوح استانی و سپس به مرحله کشوری و بین‌المللی از دیگر اهداف در نظر گرفته این طرح است.

مقدم کیا به آغاز ثبت‌نام سیزدهمین دوره طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع) اشاره کرد و افزود: ثبت‌نام این دوره آموزشی از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده و تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد از همین رو دختران ۱۰ تا ۱۵ سال و پسران ۸ تا ۱۵ سال  می‌توانند با مراجعه به سایت رسمی www.melitelavat.ir در این طرح ملی قرآنی ثبت‌نام کنند و برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری و مجازی در موسسات مجری طرح خواهد بود .

 

 

وی خاطر نشان کرد: از دیگر اقدامات انجام شده در راستای تشویق و ترغیب قرآن‌آموزان، برگزاری رقابت‌های «شوق تلاوت رضوی» است که در آن، استعدادهای قرآنی گرد هم جمع می‌شوند و با هم رقابت می‌کنند، ذکر این نکته مهم است که آموزش قرآن‌آموزان در سراسر کشور یکسان و منظم است، بنابراین این طرح در قالب کشوری صورت می‌گیرد و تمامی استعدادهای ویژه از استان‌های مختلف را شامل می‌شود.

دبیر طرح ملی تلاوت شباب الرضا (ع) یادآور شد: تاکنون 6 دوره از این مسابقات برگزار شده است که مراحل نهایی این طرح در شهرها و مناطق گردشگری سطح کشور برگزار می‌شود و برگزیدگان به سفرهایی چون مشهد مقدس، کربلای معلی، لبنان، سوریه، عراق و پاکستان اعزام می‌شوند.

مقدم کیا خطرنشان کرد: در سال 1402 دو نفر از قاریان نوجوان برگزیده ششمین دوره رقابت‌های قرآنی شوق تلاوت همراه با هیأت اعزامی متشکل از اعضای ستاد، یک نفر مستند‌ساز و مسئول آموزش به شهرهای کراچی و حیدرآباد پاکستان اعزام شدند.

ارسال نظرات