۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۷۵۶۲۸۹
یادداشت؛

خاطره مبلغ امین از نمازخوان شدن بچه ها در مدرسه

خاطره مبلغ امین از نمازخوان شدن بچه ها در مدرسه
یک صحنه جالب، اما تلخ برای من اتفاق افتاد یک روز به صورت اتفاقی، وسط نماز جماعت وارد نماز خانه شدم و دیدم که عده خیلی کمی از بچه‌ها نماز می خوانند و بقیه فقط تو صف نشسته اند تا نماز تمام بشه! و وارد کلاس شوند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، طرح امین یکی از طرح های بسیار موفقی است که به ‌منظور حرکت کشور در افق تحقق تمدن مهدوی، تقویت و تعمیق معرفت دینی و انقلابی، تعالی معنوی و اخلاقی معلمان و دانش‌آموزان و اولیا‌ در مدارس کشور اجرا می‌شود و این طرح تربیتی تلاش دارد تا در گام نخست دانش‌آموز را به مصداق حدیث «من عرف نفسه فقد عرف ربّه» به خودش بشناساند، وقتی خودشناسی تعالی یابد، فرد به سمت خدا و قرآن و اهل‌بیت(ع) سوق داده خواهد شد و اهتمام به نماز و گناه‌گریزی، حیا و عفت، صداقت و درستکاری و امثال آن در وجود فرد شکل می‌گیرد.

باز‌خورد حضور روحانیون و طلاب جوان با انگیزه و دارای خلاقیت و مهارت در حوزه تعلیم و تربیت‌، بازخوردهای مثبتی را در بین دانش‌آموزان داشته و دارد. ثمرات و اثرات خدمت خالصانه این عده در مدارس در قالب گروه‌های مورد تایید آموزش و پرورش و حوزه علمیه که از دیر باز وجود داشته، شاهد این مدعا است.

طلاب امین در قالب «طرح امین» به عنوان‌ طلبه تبلیغی روزانه چند ساعت با حضور در مدارس‌ به سئوالات دینی دانش آموزان و حتی معلمان در وقت‌های خارج از کلاس‌های رسمی پاسخ می‌دهند، با دانش آموزان مأنوس می شوند و از این رهگذر برخی مسائل دینی و اخلاقی و اعتقادی را برای آنان بازگو می کنند.

در زیر دو خاطره شیرین از مبلغان امین را تقدیم نگاه خوانندگان عزیز می کنم:

مربی امین وارد مدرسه میشه تا عقل اخلاقی بچه‌ها را بالا ببره، برای رسیدن به این هدف، نیازی به اطلاعات دادن نیست بلکه مربی باید تلاش کنه تا دانش اموزان به دانسته‌های خودشون اطمینان پیدا کنند و به آنها لباس عمل بپوشانند، اما این اتفاق، کار ساده‌ای نیست، چون در جامعه تعارض زیاد می‌بینند مثلا میگن: بالاخره حجاب داشتن درست است یا نه؟! اگه درسته چرا برخی خانم‌ها تا دم درب حرم بدون چادر میرن و بعد با چادر می روند داخل و دوباره بدون چادر بر می گردند به خیابون یا می گن: اگه راست گفتن کار خوبیه چرا بعضیا تلاش می‌کنند اینقدر خوشگل دروغ بگن که کسی متوجه دروغشون نشه.

در تایید این برداشت، یک صحنه جالب، اما تلخ برای من اتفاق افتاد یک روز به صورت اتفاقی، وسط نماز جماعت وارد نماز خانه شدم و دیدم که عده خیلی کمی از بچه‌ها نماز می خوانند و بقیه فقط تو صف نشسته اند تا نماز تمام بشه! و وارد کلاس شوند.

من سفره بازی را در حیاط مدرسه پهن کردم تا دانش آموزان در قالب بازی صداقت و دیگر مفاهیم اخلاقی را تمرین کنند بازی‌های فکری، بازی‌های گروهی مثل برج همدلی و از همه مهم‌تر بازی‌هایی که حل مساله را آموزش می‌دهند.

تا اینکه یکی از روزها یکی از بچه‌ها قبل از نماز صدا زد: بچه‌ها مهر کم آمده کسی مهر اضافه داره؟ اساسا دین برای بالا رفتن عقل اخلاقی جامعه و رهایی از تعارضات مخصوصا تعارض منافع آمده، بخاطر همین پیامبر گرامی اسلام مردم را با  "لا اله الا الله   دعوت به اتحاد و یکپارچگی می کرد.

خاطره ای مبلغ امین از نمازخوان شدن بچه ها در مدرسه

مبلغ امین و ستون مدرسه

امسال بنده در مدرسه سال قبل موندم. اما مدیر و کادر عوض شدند. ده روزی رو کامل مدرسه رفتم و کمک کردم در امور مدرسه .از کلاسداری تا صبحگاه ومناسبت های این چند روز و..بعد که مدرسه به آرامش نسبی رسید و مدیر و معاونان کارهای ثبت نام و..رو تقریبا انجام دادن.خدمت مدیر رفتم ، وعرض کردم ، امسال چهارشنبه رو نمی تونم مدرسه بیام. تا من این جمله رو گفتم ایشون نگاهی کردند و با جدیت تمام گفت:اصلا صحبت از نیامدن نزن. شما ستون مدرسه هستید و باید باشید.

دیگه بعد از این صحبت ها و دلایل نیامدنم، قرار شد چهارشنبه هایی هم که مناسبت یا کار مهمی بود مدرسه باشم.ولی بعد آمدم و خدا رو شکر کردم که این قدر کار مبلغین طرح امین خوبه که مدیران ما را ستون مدرسه خود می دانند و حضور ما رو لازم و..و گفتم خدایا همه از لطف بی کران توست که به مبلغین ارزانی داشتی.

 ان‌شاءالله بتونیم شاکر این لطف عظیم باشیم.

ارسال نظرات