۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۷۵۶۸۴۸

گزارشی از افتتاح پروژه‌ها در اولین روز از دومین سفر آیت الله رئیسی به قم

گزارشی از افتتاح پروژه‌ها در اولین روز از دومین سفر آیت الله رئیسی به قم
آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم و هیئت همراه در اولین روز از دومین سفر استانی خود به شهر مقدس قم پروژه های مختلف و مهمی را در سراسر مناطق استان افتتاح کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم به منظور انجام سفر استانی، بامداد امروز وارد قم شد.

عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت، رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، بهرام عین‌الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، عیسی زارع وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به همراه داوود منظور رییس سازمان برنامه و بودجه و علی سلاجقه رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست، رییس جمهور را در این سفر همراهی کردند.

آیت الله رئیسی در ساعات اولیه پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت بدون تشریفات مرسوم و متداول به زیارت حرم حضرت معصومه سلام الله علیها و نیز قبور علمای مدفون در حرم رفت و بدون واسطه با زائران و مجاوران دیدار و گفت وگو کرد.

رییس جمهور کشورمان همچنین در بدو ورود به شهر مقدس قم، با حضور در گلزار شهدای علی بن جعفر قم به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

م/

شرکت در مراسم واگذاری ۳۷۴۸ واحد مسکونی و ۳۵۰۸ قطعه زمین طرح نهضت ملی مسکن 

رئیس جمهور در مراسم واگذاری ۳۷۴۸ واحد مسکونی و ۳۵۰۸ قطعه زمین طرح نهضت ملی مسکن در قم، اظهار کرد: امروز مسکن دغدغه خانواده هست و ما تاکید کردیم امکان برآورن این نیاز با توجه به امکانات کشور وجود دارد. کار با کمک مردم باید مدیریت شود که این کار در حال انجام است.

وی ادامه داد: تامین زمین متقاضیان کاملا ممکن است. صد هزار هکتار در طرح نهضت ملی مسکن قرار گرفته و بخش عمده آن آماده شده و مسکن در حال ساخت در این زمین‌هاست.

رئیس جمهور با بیان اینکه ساخت مسکن دغدغه همه مدیران شده است، گفت: هفته‌ای نمی‌گذرد که جلسات مختلف برای ساخت مسکن در کشور برگزار نشود. تلاش برای ساخت مسکن در حال انجام است و امکانات آن توسط مردم، بانک ها و دولت تامین می شود. ساخت مسکن در روستاها به صورت جد در حال انجام است. اگر این جدیت در گذشته وجود داشت، امروز نیاز به کار جهادی نبود و طبق روال باید کار انجام می شد اما امروز کار به جد دنبال می شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه تجربه مسکن مهر را داریم که با همه خوبی هایش برخی اشکالات را دارد گفت: راه مسکن مهر این نیست که از دستور خارج شده و متوقف شود. نمی‌شود یک مدیر بگوید این مسکن را قبول ندارم. مردم چه کنند؟ ما در دولت گفتیم دولت‌های قبل متعهد شده‌اند، اما دولت شخصیت حقوقی است و ما قول دیگران را اجرایی می‌کنیم. ما وعده ندادیم، اما وعده دیگران را باید محقق کنیم. ۲۴۰ هزار مسکن وجود داشته و حسابی هم وجود نداشت و ما با مولدسازی و ایجاد درآمد، بخش قابل توجهی از این مسکن‌ها یعنی ۱۴۰ هزار مسکن تحویل مردم شد. نگاه ما این نیست که دیگران وعده دادند و ما چون این وعده را ندادیم، اجرا نمی کنیم. امید و اعتماد مردم سرمایه مهمی است و این امید مردم را نباید ناامید کرد.

وی اظهار کرد: ساخت ۷۱ هزار مسکن در قم در نظر گرفته شده و با کمک مردم، بانک ها و دولت این مسکن ها باید سریعتر ساخته و تکمیل شود و نیاز استان رفع شود.

م/

بازدید از پروژه ۳۰ هزار واحدی مسکن در سایت ۵۶۰ هکتاری

آیت الله رئیسی پیش از ظهر امروز از سایت ۵۶۰ هکتاری احداث بخشی از واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن در استان قم بازدید کرد و با توضیحات وزیر راه و شهرسازی و مسئولان طرح نهضت ملی مسکن استان، از جزئیات اقدامات و برنامه‌های تکمیل این واحدها مطلع شد.

بنا بر برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی، سهم استان قم از احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در ۴ سال دولت مردمی، ۶۳ هزار واحد بود که به گفته وزیر راه و شهرسازی واحدهای در حال احداث و زمین‌های در حال واگذاری در قالب این طرح در استان قم از ۸۶ هزار واحد فراتر رفته است.

م/

افتتاح پروژه بزرگ فیبر نوری منازل و کسب و کارهای استان قم

با حضور آیت الله رئیسی پروژه بزرگ فیبر نوری منازل و کسب و کارهای استان قم افتتاح شد.

اجرای فیبرنوری در ۷ شهر، اجرای فیبر بین شهری به طول ۶۵ کیلومتر، حفاری و داکت گذاری در حدود ۳۴۰ کیلومتر از مشخصات این پروژه است.

این پروژه با سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد تومان طی مدت ۱۸۰ روز اجرایی شده است و با اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای استان قم ۴۳۵ خانوار تحت پوشش قرار گرفتند.

با افتتاح این پروژه ملی، استان قم بعد از استان گلستان، دومین استان کشور به شمار می رود که همه شهرهای آن تحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته است و از امروز ۴۳۵ هزار خانوار شهری این استان به سرعت های چند صدمگابیتی دسترسی پیدا کرده اند.

پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای استان قم توسط اپراتور «شاتل» از دارندگان پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی اجرا شد که در مجموع با سرمایه گذاری ۶ هزار میلیارد ریال ظرف حدود ۱۸۰ روز، بیش از ۳۴۰ کیلومتر حفاری و داکت گذاری صورت گرفت.

همچنین در این مدت به منظور برقراری اتصال میان شهرهای این استان توسط اپراتور شاتل، ۶۵ کیلومتر فیبرنوری احداث شد.

م/

افتتاح ۳ پروژه توسعه‌ای در جریان سفر به استان قم توسط وزیر اقتصاد

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد سه پروژه توسعه‌ای را در جریان سفر رئیس جمهور به استان قم در منطقه ویژه سلفچگان افتتاح کرد.

مجتمع تولیدی «برهان تجارت حکیم» با سرمایه گذاری ۱۱۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی، مجتمع تولیدی «افق روشن آزما» با ۱۷۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری ریالی و سه میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی طرف چینی ومجتمع تولیدی «کیاکام فارمد» با سرمایه گذاری ۲۴۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی و اشتغالزایی برای ۱۵۰ نفر  توسط وزیر اقتصاد افتتاح شد.

م/
 
بهره برداری از مسیر بزرگراهی قم – کهک  
مسیر بزرگراهی قم – کهک به طول ۱۷ کیلومتر در ادامه برنامه‌های سفر استانی رئیس جمهوری و هیات دولت با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به صورت رسمی به بهره برداری رسید. 

این پروژه ادامه مسیر بزرگراهی قم- کهک است که دسترسی به بلوار آیت الله بروجردی و بزرگراه پردیسان- ورجان این استان را تسهیل می‌کند. برای بهره‌برداری از این طرح مهم حمل و نقلی افزون بر ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شده‌ است.

مسیر بزرگراهی و جدید قم - کهک، از تپه سلام جاده اراک آغاز می‌شود و بعد از گذر از عرض رودخانه و پردیسان به ورجان، کهک و روستای دستگرد قم ختم می‌شود.

شهرستان کهک در فاصله ۳۰ کیلومتری مرکز شهر قم دارای یک شهر بنام کهک و دو بخش مرکزی و فردو و دارای ۱۸ روستا است که ۱۰ روستای آن جزو بخش مرکزی و ۸ روستا نیز جزو بخش فردو می‌شود. همه روستاهای شهرستان کهک دارای سکنه و شورا و دهیاری است.

جمعیت ثابت این شهرستان حدود ۴۰ هزار نفر و جمعیت شناور و متغیر آن بیش از ۸۰ هزار نفر برآورد می‌شود.

ارسال نظرات