۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۷۵۵۳۴۶
امام جمعه موقت کاشان:

آینده جهان از آن صالحان است

آینده جهان از آن صالحان است
اصفهان – حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: آینده جهان از آن صالحان است و حکومت عدل الهی و جهانی در آینده تشکیل و دین اسلام فراگیر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبارجمعه شب در جلسه تفسیرآیه ۴۱ سوره مبارکه ابراهیم که در مسجد آیت الله رضوی کاشان برگزار شد، گفت: یکی از عجایب قرآن این است که با تلاوت قرآن و تدبر در آن متوجه می‌شویم قرآن کتابی است که از شروع خلقت جهان و گذشته جهان و حال جهان و آینده جهان صحبت کرده است که جهان چه مسیری را طی کرده تا امروز به اینجا رسیده است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: خداوند در قرآن علاوه بر چگونگی خلقت انسان از همه جانداران، از خلقت زمین و آسمان‌ها صحبت کرده است و حال جهان و وضعیت کنونی جهان نیز صحبت کرده و آینده جهان را نیز بیان کرده است.

وی افزود: خدا رحمت کند انسانی را که بداند از کجا آمده است، کجا قرار دارد و به کجا خواهد رفت که این موضوع نشان دهنده است که ما در اواسط راه قرار داریم و به کجا خواهیم رفت.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه خداوند در قرآن برای دو آینده، قبل از پایان عمر دنیا و آینده بعد از پایان عمر جهان صحبت کرده است، ادامه داد: آینده جهان از آن صالحان است و حکومت عدل الهی و جهانی در آینده تشکیل خواهد شد و دین اسلام فراگیر خواهد شد و حکومت جهان به دست صالحان خواهد بود.

وی گفت: خداوند می‌فرماید علی رغم میل کفار و مشرکان اسلام را بر سراسر جهان حاکم خواهم کرد، از این رو آیات متعددی در قرآن است که به وضعیت جهان قبل از پایان عمر جهان اشاره دارد که براساس این آیات عدالت و حکومت صالحان و حکومت دین بر این جهان چیره خواهد شد و این یکی از آینده نگری‌ها و نشانه‌های قرآن نسبت به آینده جهان است.

حجت الاسلام اسلامی تبار افزود: خداوند در قرآن درباره آینده بعد از عمر جهان نیز می‌فرماید، عمر زمین و ماه و خورشید و ستارگان مشخص است و طومار جهان را درهم خواهد پیچید و آسمان‌ها و زمین متلاشی و یک جهان جدیدی بر پا خواهد شد.

وی ادامه داد: انسان در مسیر راه خود تا به خدا برسد به یک روزی می‌رسد که کوه‌ها و دریا‌ها برداشته می‌شود و در یک صحرای صاف و مسطح تجمع می‌کند از این رو خداوند در قرآن این روز با نام اسامی مختلف معرفی کرده است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: خداوند قیامت را در قرآن به گونه‌ای ترسیم کرده است که اگر آیات قرآن را در کنار یکدیگر قرار دهید می‌توان قیامت را واضح و روشن ببینید، چرا که خداوند چیزی را از آینده در مقابل دیدگان انسان مخفی نکرده است.

حجت الاسلام اسلامی تبار افزود: خداوند یک کتاب به نام قرآن برای انسان فرستاده است که در این کتاب در رابطه به انسان صحبت کرده است که باید آن را بخواند و در آن تدبر کند.

وی با اشاره به اینکه خداوند روز قیامت را در قرآن با حدود ۷۰ نام بیان کرده است، گفت: هر نامی به یکی از وضعیت‌های روز قیامت اشاره دارد، از جمله یوم الجمع که همه انسان‌ها در قیامت در یک لحظه در یک مکان تجمع می‌کنند.

امام جمعه موقت کاشان یکی از ویژگی‌های روز قیامت را یوم الحساب دانست و گفت: روز قیامت روز حساب و کتاب دقیق و فراگیر و عمومی برای انس و جن است و کیفیت حسابرسی متفاوت است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات