۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۷۵۳۳۰۷
سید افقهی در گفت‌وگو با رسا:

آمریکا با تأسیس پایگاه نظامی به دنبال از بین بردن مقاومت در غزه است

آمریکا با تأسیس پایگاه نظامی به دنبال از بین بردن مقاومت در غزه است
کارشناس مسائل غرب آسیا فشارهای بیشتر بر رژیم صهیونیستی را خواستار شد و گفت: آمریکا با ریختن اشک تمساح به دنبال تأسیس پایگاه نظامی و از بین بردن مقاومت در غزه است.
سید هادی سید افقهی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا با ابراز تأسف از غم‌انگیزتر، دردناکتر و خطرناکتر شدن روز به روز اوضاع مردم غزه گفت: اصرار صهیونیست های آدم‌کش و جنایت‌کار به رهبری نتانیاهو بر کشتار وحشیانه مردم غزه، تمام تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، وساطت‌ها، فشار رسانه‌ای، مذاکرات و میانجیگری قطر، مصر و اعزام نماینده حماس را بی‌نتیجه گذاشته است و هیچ چشم‌انداز و کورسوی امیدی برای آتش بس حتی در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان وجود ندارد.
 
کارشناس مسائل غرب آسیا به جنایت جلوگیری از رسیدن غذا به مردم غزه افزون بر جنایت بمباران و نسل‌کشی در این منطقه به وسیله رژیم صهیونیستی اشاره کرد و ابراز داشت: این حربه نرم رژیم غاصب و کودک کش، مردم، کودکان، به ویژه نوزادان را مانند برگ خزان به شهادت می‌رساند.
 
وی در تحلیل بعد میدانی مقاومت تأکید کرد: مقاومت همچنان پابرجاست و آسیب‌های جدی به ماشین نظامی رژیم صهیونیستی می‌رساند، اما این خوف وجود دارد که فشار گرسنگی در مردم با تحریک و عملیات روانی رسانه‌های غربی و بعضی کشورهای مزدور عربی مانند امارات، بحرین، عربستان و به صورت غیر مستقیم هم دستی مصر و اردن، مردم غزه را بر علیه حماس، جهاد اسلامی و دیگر گردان‌های مقاومت فلسطینی تحریک کند.
 
سید‌افقهی ادامه داد: این‌ها به رهبری آمریکا و بایدن می‌خواهند به مردم القاء کنند سرسختی حماس و عقب نشینی نکردن در مقابل اسرائیل این وضعیت گرسنگی را برای شما به وجود آورده است.
 
کارشناس مسائل غرب آسیا حرکت بایدن بویژه در سخنرانی سالانه خود که به گرسنگی سی‌هزار نفر از مردم غزه اشاره کرده بود را حرکتی زشت و منافقانه عنوان کرد و افزود: بایدن می‌گوید بنا به این اوضاع فاجعه‌بار غزه تصمیم گرفتیم با احداث اسکله و بندی در سواحل غزه خودمان غذا و دارو به مردم این منطقه برسانیم.
 
وی در تحلیل سخنان بایدن تصریح کرد: هیچ حرفی از آتش بس نیست؛ تنها با کمک جزئی به مردم غزه قصد تخریب حماس در ذهن این مردم را دارند؛ به حتم در صورت خاتمه جنگ نیز آمریکا از غزه بیرون نخواهد رفت؛ بهانه تأسیس اسکله و کمک‌های انسان دوستانه معضل دائمی دیگری برای مردم غزه خواهد بود.
 
سید‌افقهی احداث اسکله آمریکایی در غزه را توطئه‌ای بسیار خطرناک توصیف کرد و گفت: نباید اجازه داد که این اسکله تشکیل شود زیرا برپایی این اسکله به این معنی است که پایگاه نظامی آمریکایی بر پا شود و بار را از دوش اسرائیل بردارند؛ جالب است که آمریکا از نیروهای محلی هیچ کمکی نخواسته است و تصمیم خود مبنی بر ارسال سربازان برای اداره این اسکله را اعلام کرده‌اند.
 
کارشناس مسائل غرب آسیا برپایی اسکله کمک‌های غذایی و دارویی آمریکا به مردم غزه را با ورود آمریکا به عراق قیاس و تصریح کرد: در عراق هم برای کمک به مردم عراق و نجات ایشان از گرسنگی اقدام نظامی را شروع کردند، در حالی که آنجا هم خودشان مسئول به وجود آمدن آن وضعیت بودند.
 
وی کشورهای عربی را خائن و کشورهای اسلامی را ساکت توصیف کرد و ادامه داد: خروجی اجلاس سران کشورهای اسلامی با بیانیه‌ای که بسیار زشت، خشک و خالی از محتوا بود و طرفین را به آتش بس دعوت کرد، همه چیز را نشان می‌داد؛ رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند مگر آتش بس دست شما است؟ شما اگر می‌توانید جلوی ورود سوخت و مواد غذایی به رژیم صهیونیستی را بگیرید.
 
سید‌افقهی اعتراضات داخل سرزمین‌های اشغالی به دولت نتانیاهو را دارای تأثیر آنچنانی ندانست و گفت: نتانیاهو در وضعیتی پیچیده گرفتار آمده و ترسیده است؛ وی هر نوع آتش بس را به نفع حماس می‌داند تا نفسی تازه کند و برای دور جدید مقاومت آماده شود.
 
کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: دومین دلیل کم تأثیر بودن اعتراضات داخلی این است که تظاهرات، تحصن‌ها و اعتراضات، به وسیله اقلیتی که خانواده‌های اسرای در اختیار مقاومت اسلامی فلسطین برگزار می‌شود؛ نتانیاهوی کودک کش خانواده‌های کشته شده‌های ارتش رژیم صهیونیستی را تحریک کرد تا با خواسته انتقام در برابر خانواده اسرا بایستند و خواستار ادامه جنگ باشند.
 
وی با اشاره به سفر بنی‌گانس به آمریکا و استقبال مقامات آمریکایی از او، اختلافات در رژیم صهیونیستی را روز به روز در حال عمیق‌تر شدن توصیف کرد و گفت: موجب اصلی شکست رژیم صهیونیستی حتماً مقاومت و تقویت آن در مقابل این رژیم است؛ بار نباید تنها روی دوش مقاومت داخل غزه باشد؛ محور مقاومت در جنوب لبنان، دریای سرخ، ارتفاعات جولان و هم در عراق باید فعال‌تر شود.
 
سید‌افقهی افزود: حجم درگیری‌ها و فشار و ضربات بر رژیم صهیونیستی باید بسیار افزایش یابد، در غیر این صورت پای امریکا به غزه باز خواهد شد و به بهانه اسکله با کمک نیروهای عملیات ویژه آمریکا، کانادا، آلمان، فرانسه و انگلیس جنگ را به نفع رژیم صهونیستی به پایان خواهد رساند.
 
کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: از یاد نبرید که این همان آمریکایی است که سه بار قطعنامه شورای امنیت برای کمک‌های انسان دوستانه را وتو کرد؟ این جانیان قاتل در مجمع عمومی سازمان ملل یک بار در مقابل پیشنهاد 121 کشور و یک بار در مقابل پیشنهاد 152 کشور برای آتش ولو موقت ایستادند؛ الان هم هنوز به اسرائیل کمک نظامی می‌کنند و در عین حال اشک تمساح می‌ریزند.
 
وی در پایان با اشاره به فشارهای انتخابات وارده به بایدن و نیاز او برای برقراری صلح موقت گفت: بایدن با سخنان اخیر خود تنها به دنبال آرای فلسطینیان، عرب‌ها و مسلمانان مقیم آمریکا، مهاجران سیاه پوست و آمریکای لاتین است که بیشتر به کاندیداهای حزب دموکرات رأی می‌دهند.
 
سید‌افقهی تصریح کرد: هر چند بایدن در سیاست‌های خود نسبت به مواضع انسانی منافقانه عمل کرده است اما ترامپ موجودی خبیث‌تر است که اروپاییان از بر هم خوردن معادلات ناتو و قوانین تجارت اتحادیه اروپا و آمریکا به وسیله او در هراس هستند.
ارسال نظرات