۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۷۵۵۸۷۵
نماینده ولی فقیه در لرستان:

حیات جامعه وابسته به کار و کارگر است

حیات جامعه وابسته به کار و کارگر است
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه حیات جامعه وابسته به کار و کارگر است، گفت: جامعه اسلامی باید به سمتی حرکت کند که کسب ثروت رابطه مستقیم با کار داشته باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، در خطبه‌های نمازجمعه این هفته در خرم‌آباد، با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خرم آباد و چگنی گفت: این انتخابات به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود، بارها از تریبون نمازجمعه عرض شده که اگر کسانی بدون ملاحظه شایسته‌سالاری و… به کسی رأی بدهند، خیانت به خدا، رسول خدا و مؤمنین است و گناهی نابخشودنی است.
 
نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: انتخاب بهترین‌ها و شایسته‌ترین‌ها یک امر شرعی، دینی، عرفی، منطقی و عقلی است، نگاه قبیله‌ای، قومی و… که بدون توجه به معیارهای اسلامی و خدمتگزاری و شایسته‌ترین‌ها باشد، امری غیرقابل‌قبول و آسیب‌زا است و با تخلفات انتخاباتی برخورد شود.
 
حفاظت و صیانت از رأی مردم واجب الهی است
 
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه برگزارکنندگان انتخابات نیز نقطه وسط دایره هستند، نسبت آنها به همه مساوی است، این افراد امین و امانت‌دار مردم و نظام هستند، عنوان کرد: حفاظت و صیانت از رأی مردم بر عهده اینها است و باید به‌عنوان یک واجب الهی این وظیفه خود را انجام دهند.
 
وی با بیان اینکه مسئولان که طبق قانون حق دخالت در انتخابات را دارند، انتظار می‌رود که در نهان و آشکار از قانون پیروی کنند، در غیر این صورت کمیته رصد و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی اعلام کرده که با چنین متخلفانی اعمال قانون می‌کند، گفت: در مسئله تخلف در انتخابات، جای ترحم به کسانی که تخلف می‌کنند یا کرده‌اند، نیست.
 
معلمان باید آگاهی به تربیت اسلامی داشته باشند
 
امام جمعه خرم آباد با اشاره به سالروز شهادت شهید استاد آیت‌الله مطهری و روز معلم عنوان داشت: ایشان اسلام‌شناسی کامل بودند و در آثار ایشان شناخت عمیق از جریانات گوناگون سیاسی، عقیدتی و... را مشاهده می‌کنیم و مهارت‌های مثال‌زدنی این فیلسوف و فقیه در تجزیه‌وتحلیل این جریانات را همواره شاهد بوده‌ایم.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: معلم کسی است که چراغ هدایت، معرفت، ارشاد و… را در دل شاگرد و آموزنده روشن می‌کند و این باارزش‌ترین و ماندگارترین هدیه یک معلم است.
 
وی تاکید کرد: معلمان باید آگاهی به تربیت اسلامی داشته باشند تا بتوانند نسلی کارآمد و باشرافت که افتخار برای ایران اسلامی باشد را تربیت کنند.
 
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تبریک و گرامیداشت روز کار و کارگر بیان کرد: کار و تلاش است که جامعه را شکوفا می‌کند و سبب پیشرفت می‌شود، حیات و زندگی جامعه وابسته به کار و کارگر است.
 
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی تاکید کرد: جامعه اسلامی باید به سمتی حرکت کند که کسب ثروت رابطه مستقیم با کار داشته باشد.
 
وی گفت: باید در نظام اسلامی ویژه خواری، دلال‌بازی، واسطه‌گری، رشوه، ربا، ثروت‌های به‌دست‌آمده از ارتباط با فلان شخص و گروه رخت برچیند.
ابراهیم بهروج
ارسال نظرات