۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۷۵۶۰۳۵

شوراها تجلی مردم سالاری دینی هستند

شوراها تجلی مردم سالاری دینی هستند
امام جمعه خوسف با اشاره به این که اسلام در حقیقت مردم را باور دارد گفت: شوراها تجلی مردم سالاری دینی هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ابراهیم اسماعیلی، امام جمعه این شهر امروز در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستا شهرستان خوسف اظهارداشت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون نقش مردم کلیدی و بر اساس مبنای اسلامی است و این مردم بودند که انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند.

وی با بیان اینکه رمز موفقیت جمهوری اسلامی بر اساس ولایت الهی است و مردم نقش خود را به خوبی در این نظام ایفا کردند، افزود: مردم حکومت اسلامی را انتخاب کردند و این انتخاب ما را از ذلت قبل انقلاب به اوج عزت رساند و این عزت روز به روز ارتقاء پیدا می کند.

امام جمعه خوسف با اشاره به این که مردم در نظام جمهوری اسلامی بر اساس دستورات اسلامی دیده شدند، تصریح کرد : از اصل ۱۰۰ تا ۱۰۶ قانون اساسی به مردم و به انتخاب مردم توجه ویژه ای شده است.

امام جمعه خوسف یادآور شد: جایگاه شورا جایگاه ویژه ای است و هرگونه تحول فرهنگی ، عمرانی ، اقتصادی و...باید از طریق شوراهای شهر و روستا و شهرستان و استان شکل بگیرد.

حجت الاسلام اسماعیلی با بیان این نکته که انتخابات مظهر مردم سالاری دینی است، اظهار داشت: باید با مشارکت در انتخابات، این ساختار را حفظ کنیم .

امام جمعه خوسف با یادآوری حماسه انتخابات اسفند ماه گذشته تأکید کرد: این حماسه باید دوباره تکرار شود ، چراکه ایران قوی از مسیر انتخاب قوی رقم می‌خورد.

ارسال نظرات