۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۵۹۴۵۶۰
امام جمعه بندرامام:

بالندگی و پویایی حوزه علمیه مرهون انقلاب اسلامی است

بالندگی و پویایی حوزه علمیه مرهون انقلاب اسلامی است
امام جمعه بندرامام گفت: اگر نظام اسلامی تأسیس نمی‌شد قطعا حوزه علمیه امکان بالندگی و پویایی امروزی را نداشت.
حجت الاسلام محمد تابش، امام جمعه بندرامام، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه طراح و معمار انقلاب اسلامی یک روحانی است، عنوان داشت: یاران اولیه امام به استثنای عده قلیلی که از بازاریان، دانشجویان و فرهنگیان بودند همگی از قشر روحانیت هستند.

امام جمعه بندرامام با بیان اینکه اصل طرح، تئوری و مدیریت نظام اسلامی از سوی روحانیت و با همیاری همراهان روحانیت بود، افزود: خطرات تهدیدکننده نظام اسلامی همان انحراف و تحریف در اهداف و ارزش‌های انقلاب اسلامی است که البته تاکنون دشمن با وجود تلاش‌های بسیار، موفقیتی به دست نیاورده است.

حجت الاسلام تابش خاطرنشان کرد: دشمن تلاش می‌کند تا شکل نظام اسلامی را نگه داشته، اما محتوای آن تغییر یابد به این معنا که عنوان جمهوری اسلامی باشد، اما محتوایش با آن سنخیتی نداشته باشد یا اینکه استقلال باشد، اما استقلال وابسته.

وی تأکید کرد: دشمن تلاش می‌کند تا ما را از اهداف اصلی انقلاب اسلامی منحرف و درگیر اهداف حاشیه‌ای کند؛ از این رو روحانیت باید اهداف، هویت، ماهیت و ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی و ایجاد انگیزه برای حرکت به آن‌ها را در نظر بگیرد.

امام جمعه بندرامام بیان داشت: اگر نظام اسلامی تأسیس نمی‌شد قطعا حوزه علمیه امکان بالندگی و پویایی امروزی را نداشت./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات