۰۶ شهريور ۱۳۸۹ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۸۵۰۴۳
با حضور امام جمعه زاهدان،

گردهمایی سالانه سران، معتمدان و ریش سفیدان طوایف و قبایل سیستان و بلوچستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی سالانه سران، معتمدان و ریش سفیدان طوایف و قبایل سیستان و بلوچستان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان برگزار شد .
گردهمايي سران طوايف و معتمدين سيستان و بلوچستان براي قدرداني از سربازان گمنام امام زمان
به گزارش خبرگزاری رسا، گردهمایی سالانه گردهمایی سالانه سران، معتمدان و ریش سفیدان طوایف و قبایل سیستان و بلوچستان شب گذشته با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان، استاندار و فرمانده قرارگاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در محل مهمانسرای این نهاد برگزار شد .

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی سلیمانی، نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان در این گردهمایی با تأکید بر جایگاه معتمدان و ریش سفیدان در میان طوایف و قبایل، گفت: برای بومی سازی امنیت در استان لازم است بزرگان و معتمدان همکاری بیشتری با مسؤولان  داشته باشند و با آگاه سازی افراد طایفه خود نگذارند برخی ازآنان در چنگال استکبارجهانی گرفتار شوند .

علی محمد آزاد، استاندارسیستان و بلوچستان، نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای استان وهفته دولت به برخی از خدمات نظام اسلامی در استان اشاره کرد و اظهار داشت: به برکت نظام جمهوری اسلامی پیشرفتهای امروز سیستان و بلوچستان قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست و با خدمات ارزنده دولت در سالهای اخیر پیشرفت استان رشد فزاینده ای یافته است .

وی، با برشمردن خدمات نظام در استان، گفت: یکی از افتخارات ملی کشور که نگاه عدالت محور دولت را به دنبال دارد انتقال گاز ازعسلویه به ایرانشهراست که با اعتباری بالغ بر17 هزار و 300 میلیارد ریال به بهره برداری رسید و بزودی نیز به دیگر شهرستانهای استان انتقال می یابد .

آزاد، همچنین با اشاره به جنایات تروریستی عوامل استکبارحهانی در چند سال گذشته، تصریح کرد: دشمن با فریب عده ای نادان قصد برهم زدن امنیت و آرامش منطقه را دارد و به دنبال ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی در استان است که بزرگان و سران طوایف باید با برگزاری جلسات در طایفه خود و آگاه سازی آنها عده ای که گمراه شده و فریب دشمنان را خورده اند به دامان ملت بازگردانند و اجازه انجام جنایات تروریستی را به آنان ندهند.

براساس گزارش روابط عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان، تعدادی از معتمدان و سران قبایل نیز در این مراسم به نمایندگی از سران طوایف و قبایل با محکوم کردن جنایات تررویستی در استان خواستار برخورد جدی با عاملان این جنایت شدند و بر حفظ وحدت و صیانت از اسلام و مشارکت بزرگان طوایف با مسؤولان نظام برای حفظ وحدت و پیشرفت استان سیستان و بلوچستان تأکید کردند./940/د102/ص
ارسال نظرات