۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۷۵۶۸۸۸
دبیر چهارمین جشنواره ملی جهادگران:

۳۰ هزار اثر به چهارمین جشنواره ملی جهادگران ارسال شد

۳۰ هزار اثر به چهارمین جشنواره ملی جهادگران ارسال شد
دبیر چهارمین جشنواره ملی جهادگران گفت: نزدیک به ۳۰ هزار اثر از ۳۱ استان و ۹ قشر به دبیرخانه جشنواره ملی جهادگران در بخش‌های هنری، ادبی و تخصصی ارسال شده است.
به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حامد احمدوند پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه رویداد دو روزه چهارمین جشنواره ملی جهادگران که در سالن همایش‌های دانشگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار شد، گفت: چهارمین جشنواره ملی جهادگران در ۲۵ موضوع و ۲۱ قالب در دو مرحله استانی و قشری برگزار شد که نزدیک به ۳۰ هزار اثر در بخش‌های دبیرخانه جشنواره دریافت کرد.
 
دبیر چهارمین جشنواره ملی جهادگران عنوان کرد: ۱۷ هزار اثر از بخش استانی و حدود ۱۲ و ۲۰۰ اثر از بخش قشری به دبیرخانه جشنواره رسیده است؛ از این تعداد، ۷۱۲ اثر برگزیده در مرحله پیش داوری چهارمین جشنواره، مورد بررسی بر اساس منطبق بودن اثر با موضوع و قالب جشنواره قرار گرفت و ۴۰۰ اثر به مرحله داوری نهایی راه یافت.
 
وی در خصوص برنامه‌های رویداد جشنواره مطرح کرد: در بخشی از رویداد، مرحله داوری نهایی با حضور تولیدکنندگان اثر در بخش‌های ادبی، هنری و تخصصی انجام می‌شود؛ برخی از طرح‌های بخش تخصصی نیاز به ارائه و دفاع از اثر دارند که توسط شرکت‌کنندگان صورت می‌گیرد.
 
احمدوند اضافه کرد: آثار تصویری و ویدئویی جشنواره در سالن آمفی تئاتر دانشگاه انقلاب اسلامی با حضور فعالان جهادی اکران خواهند شد.
 
وی ادامه داد: همچنین اگر اثری توسط داوران رد شده باشد، در بخش رأی مردمی وارد می‌شوند و چند اثر با رأی مردمی انتخاب و برگزیده خواهند شد.
 
دبیر چهارمین جشنواره ملی جهادگران گفت: مجموعه‌ای از غرفه‌های رویداد به منظور ارتباط با سایر گروه‌های جهادی موفق و نهادهای حامی و قادر بر پشتیبان اختصاص داده شده تا در یک فضای مستقل و آرام در کنار فضای نمایشگاهی امکان ارتباط دوطرفه بین شرکت کنندگان وجود داشته باشد.
 
وی اظهار کرد: در برخی از میزهای داوری و با حضور صاحبان اثر و فعالین آن حوزه، از اساتید و مشاورین متخصص در هر یک از حوزه‌ها و عرصه‌ها، از ظرفیت اساتید و صاحب‌نظران استفاده شده است؛ این فضا در قالب گعده‌هایی ایجاد گردیده که بتوان به انتقال تجربیات نیز پرداخت. 
 
احمدوند افزود: همزمان با رویداد و برگزاری جشنواره، مجموعه‌ای از تصاویر منتخب و برگزیده چهارمین جشنواره ملی جهادگران در بخش هنری، به‌صورت نمایشگاهی برپا شده است.
 
وی عنوان کرد:  به منظور انتقال دانش و افزایش توانایی‌‌های مخاطبین جشنواره و برای رشد و توانمندسازی، مجموعه‌ای از کارگاه‌های تخصصی برنامه‌ریزی شده است تا جهادگران، گروه‌ها و فعالین جهادی بتوانند با موضوعات جدید و روش‌های نوین فعالیت در حوزه محرومیت‌زدایی و نقش آفرینی تخصصی آشنا شوند؛ جهادگران می‌توانند برای شرکت در کارگاه مدنظر خود، ثبت نام کنند تا گواهی آن کارگاه نیز برایشان صادر شود.
 
احمدوند خاطرنشان کرد: آیین اختتامیه چهارمین جشنواره ملی جهادگران فردا ۲۲ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۵ در سالن همایش‌های دانشگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار می‌شود.
ارسال نظرات