۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۷۵۶۷۸۹
رییس سازمان انرژی هسته‌ای:

آمریکا می خواهد مانع دستیابی بیشتر ما به توان هسته ای شود

آمریکا می خواهد مانع دستیابی بیشتر ما به توان هسته ای شود
اسلامی با بیان اینکه منطق آمریکا قطع کردن پاهای ما در مسیر پیشرفت هسته ای است، گفت: آمریکا می خواهد مانع دستیابی بیشتر ما به توان هسته ای شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی هسته‌ای کشور، در آیین اختتامیه نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای، با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز این کنفرانس، گفت: باید همواره شاکر خداوند متعال باشیم که دور اندیشی رهبر معظم انقلاب که همواره بر توسعه و رشد ایران تأکید دارند، وجود دارد و تأکیدات ایشان بر فناوری هسته‌ای برای کشور همیشه فرصت مهم به ویژه برای جوانان بوده است.

اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در ۲۱ خرداد سال گذشته به ما فرمودند صنعت هسته‌ای برای کشور آبرو است و در عرصه بین‌المللی برای کشور اعتبار ما است. زمانی که بتوانید از ایده به تولید برسید قادر خواهید بود بنیان‌های اقتصاد ملی را مستحکم کنید و به معنای واقعی کلمه زنجیره ارزش را برپایه علم و دانش تقویت خواهید کرد و به معنای حقیقی کلمه اقتصاد دانش‌بنیان را پدید خواهید آورد.

وی ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا رهبر معظم انقلاب این مسیر رشد و تعالی را برای کشور پدید آوردند و ما باید قدردان این دستاوردها باشیم و تلاش خودمان را بی‌وقفه ادامه بدهیم. آمریکایی‌ها سردمدار نظام سلطه در جهان هستند و شعار آنها پیشتازی برای پیشوایی است و منافع ملی خود را نامحدود تعریف کرده‌اند و معتقد هستند با دیپلماسی یا زور باید این منافع را تأمین کنند و ما در شرایطی هستیم که تحریم‌ها و ترورها و توطئه‌ها و خرابکاری‌های دشمنان که در تلاش هستند مانع موفقیت ما بشوند همواره ادامه داشته است.

رییس سازمان انرژی هسته‌ای با بیان اینکه امروز قدرت برمبنای انرژی هسته‌ای تعریف می‌شود، اظهار کرد: دیگر منابع زیرزمینی از ملاک‌های قدرت محسوب نمی‌شود. دشمن تلاش می‌کند تا مانع قدرت گرفتن ما بشود و منطق آنها قطع کردن پاهای ما در این مسیر است، امروز در جهان شاهد انسانیت از نوع استکبار جهانی در فلسطین هستیم که بی رحمانه مشغول کشتار مردم و زنان و کودکان هستند و حتی صدای اعتراض هم‌کیشان صهیونیست‌ها هم درآمده است اما آمریکا مانع مقابله با این جنایات و کشتارهای رژیم صهیونیستی با استفاده از حق وتو می‌شود.

اسلامی نترسیدن و قوی‌تر حرکت کردن را یک ضرورت اجتناب ناپذیر عنوان کرد و گفت: برای دستیابی به نتایج مطلوب باید اعتماد و اعتقاد به خداوند را سرلوحه کارهای خود قرار بدهیم و دانشی که به دست آورده‌ایم را در اختیار دیگر ملت‌ها قرار بدهیم تا نظام سلطه نتواند بیشتر از این به سلطه‌گری خود علیه ملت‌های دنیا ادامه بدهد و نتیجه این موضوع اکنون مشهود است.

وی با اشاره به برنامه ریزی کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای از سال گذشته، اظهار کرد: این کنفرانس هر دوسال یکبار در شهر اصفهان که مهد علوم و فنون بسیاری است برگزار خواهد شد، در این کنفرانس تلاش شد حقیقت برنامه هسته‌ای ایران به دنیا معرفی بشود و علیرغم تلاش‌های دشمنان این حقیقت برای دنیا مشهود بوده است و ابعاد رسانه‌ای بسیار خوبی نیز در دنیا پیدا کرده است.

رییس سازمان انرژی هسته‌ای امیدوار شدن و رشد پیدا کردن دانشجویان عرصه هسته‌ای را از دستاوردهای نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای برشمرد و تصریح کرد: سازمان انرژی هسته‌ای یک سازمان سیاسی و امنیتی نیست، بلکه یک سازمان علمی و فناورانه است و همه می‌توانند در قالب مشارکت در پروژه‌ها و مسأله‌های مورد نیاز این سازمان در عرصه‌های مختلف همکاری و فعالیت داشته باشند‌.

وی افزایش حداقل ده برابری دانشجویان رشته هسته‌ای را از برنامه‌های سازمان انرژی هسته‌ای کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: در حال ایجاد ظرفیت‌های بسیار برای اشخاص و شرکت‌ها و مجموعه‌های مختلف برای رشد و توسعه فعالیت‌های علمی و جذب دانشجویان هستیم./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات