۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۷۵۶۶۲۰
گزارش؛

از تغییر اولویت آموزشی حوزه به پژوهشی تا حمایت عملی از استعداد‌های برتر

از تغییر اولویت آموزشی حوزه به پژوهشی تا حمایت عملی از استعداد‌های برتر
جمعی از اساتید دروس خارج، مدیران مدارس علمیه و فضلای حوزوی به بیان نقطه نظرات خود پیرامون اهمیت توجه بیشتر به پژوهش پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در نشست نخبگان حوزه علمیه اصفهان که به مناسبت پاسداشت مقام معلم برگزار شد تعدادی از مدیران مراکز حوزوی، پژوهشی حوزوی و اساتید در این نشست به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

یکی از مدیران مدارس علمیه با اشاره به این که باید نخبگی را با مسئولیت و رسالت اصلی حوزه مرتبط و هدایت کرد و از پراکندگی آن جلوگیری نمود گفت: در راستای رسالت اصلی حوزه به روز فهمیدن دین را باید جدی گرفت و مقدمات آن را فراهم کرد و به آن پرداخت و اگر اینگونه شد کمک‌های جنبی در این زمینه بسیار مهم است.

وی افزود: باید به طور جدی به آینده برگزیدگان حوزه فکر کرد و خروجی حوزه و دورنمای آینده طلاب باید چشم اندازی روشن برای حضور در جامعه باشد.

در ادامه حجت الاسلام فقیهی از اساتید دروس خارج عنوان کرد: در دنیا حرف‌های زیادی بیان می‌شود، اما آنچه موثر است عمل است و ما که می‌خواهیم خود را سرباز امام زمان (عج) معرفی کنیم زمانی که در محضر امام قرار می‌گیریم باید ببینیم چه کاری انجام داده ایم و خلوص و عمل چه میزان بوده است.

هم چنین زهرا آبیار فعال پژوهشی حوزه اصفهان نیز نقطه نظراتی را در خصوص حمایت از عرص پژوهش و پژوهشگران حوزوی مطرح نمود و اظهار داشت: معتقد هستم باید طلاب ما تربیت شوند و در سطح جامعه و به خصوص در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها حضور یابند و شبهات را حل نمایند، اما در عین حال ارتباط خود را با حوزه حفظ کنند.

وی اضافه کرد: اگر پژوهشگر حمایت شود خروجی مطالعات آن به بستر جامعه و حوزه آمده و در برنامه ریزی‌های درسی کمک می‌کند و می‌تواند این پژوهش‌ها منابع عرصه تبلیغ و آموزش باشد.

آبیار اولویت کنونی حوزه را آموزش دانست و گفت: این در حالی است که باید خوراک منابع و آموزش را از طریق پژوهش تامین کنیم و حتی کار فرهنگی نیز بدون پژوهش عقیم است و این مسئله باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

ارسال نظرات