۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۷۵۴۸۳۰
آیت الله کعبی:

جهش تولید بدون مشارکت مردم شدنی نیست/ موفقیت طرح عفاف و حجاب در گرو همکاری همه دستگاه‌ها است

جهش تولید بدون مشارکت مردم شدنی نیست/ موفقیت طرح عفاف و حجاب در گرو همکاری همه دستگاه‌ها است
خطیب نماز جمعه اهواز گفت: جهش تولید بدون مشارکت مردم شدنی نیست و بر این اساس مردم باید تشویق به سرمایه گذاری روی جوانان و نخبگان و اتکا به دانش آنها شوند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی ظهر امروز جمعه در جمع نمازگزاران اهواز با اشاره به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» اعلام شد، تاکید کرد: رهبر انقلاب در هشت سال اخیر شعارش مربوط به اقتصاد بوده که این امر اهمیت اقتصاد در پیشرفت کشور و رفع مشکلات را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه جهش تولید بدون مشارکت مردم شدنی نیست، افزود: پرداخت تسهیلات بانکی و اولویت دادن به صنایع پایین دستی و توسعه صنعت کشاورزی در خوزستان در تحقق این شعار نقش مهمی را ایفا می‌کند.

آیت الله کعبی ادامه داد: در حال حاضر در خوزستان تنها ۱۹ همت وام پرداخت شده در حالی که خوزستان از لحاظ سپرده گذاری در رده پنجم کشور قرار دارد اما از لحاظ پرداخت وام استان بیست و هفتم است.

امام جمعه موقت اهواز به وجود بنگاه‌های اقتصادی راکد در خوزستان اشاره و اضافه کرد: در حال حاضر در استان ۹۰۰ بنگاه اقتصادی راکد وجود دارد که باید راه اندازی آنها در اولویت کاری مسؤولان باشد.

وی بر راه اندازی بنگاه‌های زود بازده تاکید کرد و گفت: تقویت بخش خصوصی و حمایت از کارآفرینان بسیار مهم است و امسال باید سرمایه گذران را تشویق به سرمایه گذاری در استان کرد، همچنین مردم باید تشویق به سرمایه گذاری روی جوانان و نخبگان و اتکا به دانش آنها شوند.

آیت الله کعبی افزود: تقویت پول ملی و نظارت بر بازار ارز و ایجاد محیط رقابتی با نگاه اقتصاد مردمی می‌تواند به تحقق شعار سال کمک کند، همچنین باید قرارگاه‌های جهادی با محوریت شعار سال و اشتغالزایی در خوزستان برای هماهنگی میان مسؤولان و فعالان اقتصادی تشکیل شود.

خطیب نماز جمعه اهواز در ادامه به موضوع حجاب و عفاف اشاره کرد و ادامه داد: دشمن با طراحی و برنامه‌ریزی و با تهدید اخلاق، تلاش دارد حجاب تحمیلی را که همان بی حجابی و بی‌عفتی است، در جامعه ترویج کند.

آیت الله کعبی گفت: طرح عفاف و حجاب قرار است از فردا، شنبه ۲۵ فروردین در استان اجرایی شود و از همه دستگاه‌ها خواستاریم که این طرح را حمایت کنند، همچنین نیروی انتظامی باید با قاطعیت برخورد کند، زیرا تنها راه جلوگیری از هنجارشکنی اخلاقی و ترویج آن، برخورد قاطع است.

ارسال نظرات