۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۷۵۴۶۱۳
امام جمعه موقت کاشان:

روحیه امانتداری و وفای به عهد باید در جامعه حفظ شود

روحیه امانتداری و وفای به عهد باید در جامعه حفظ شود
حجت الاسلام اسلامی تبار بر نهادینه شدن امانتداری، اعتماد سازی و وفای به عهد و پیمان در جامعه تأکید کرد و گفت: امانت داری به هر قیمتی که هست در جامعه باید حفظ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار شنبه شب در بیست و ششمین شب از ماه مبارک رمضان در جلسه قرائت قرآن پایگاه شهدای مسجد آیه الله رضوی در تفسیر آیات ابتدایی سوره مبارکه مومنون اشاره کرد و گفت: مومن واقعی کسی است که امانت دار است و به عهد و پیمان خود وفادار است.

وی افزود: امروز اسرار مردم، پست و مقام، انتخابات نیز امانت است و امام صادق می‌فرماید، هرکس امانتی به او سپرده شود و آن را حفظ کند و همانگونه که تحویل گرفته به صاحب آن تحویل دهد، هزار گره از گره‌های آتش جهنم را از گردن خود باز کرده است.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: افرادی که راز مردم را بر ملا می‌کنند و یا در انتخابات تقلب می‌کنند و پست و مقام‌ها از راه صحیح انتخابات به افراد شایسته تحویل نشود، فردای قیامت باید پاسخگو باشد.

وی در ادامه عمل به عهد و پیمان را یکی دیگر از ویژگی‌های یک مومن واقعی و یک جامعه اسلامی دانست و اظهار داشت: انسان مومن کسی است که به قول و قراری که گذاشته عمل کند، جامعه‌ای که به عهد و پیمان‌ها و قول و قرار‌ها و قرارداد‌ها پای بند نباشد نمی‌تواند ادعای جامعه اسلامی داشته باشد.

امام جمعه موقت کاشان گفت: بسیاری از مسائل به عهد الهی تعبیر شده است و این عهده و پیمان‌ها معنای فراگیری دارد و شامل پیمان‌های سیاسی و اجتماعی، خانوادگی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و الهی است.

وی از عهد و پیمان الهی به معنای عبودیت نام برد و ادامه داد: از یکی موضوعاتی که در قیامت سوال خواهد شد، عهد و پیمان است و هرکاری انسان انجام دهد روز قیامت باید پاسخگوی اعمال خود باشد.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: یکی از نمونه‌های عهد و پیمان الهی قرآن است و خداوند به وسیله قرآن با بندگان خودش عهد بسته و باید به عهد الهی پایبند باشیم، از این رو امام صادق (ع) می‌فرماید، قرآن یک قانون و عهد و پیمان و قراربین انسان و خدا است.

امام جمعه موقت کاشان به لزوم مطالعه وصیت نامه امام خمینی(ره) تأکید کرد و گفت: وصیت نامه امام خمینی(ره) یک عهد پیمان بین امام و امت است و پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی نیز یک عهد و پیمان است.

وی افزود: برای اعتماد سازی در جامعه باید امانت دار و به عهد و پیمان خود وفار دار بود در غیر این هیچکس به دیگری اعتماد نخواهد داشت.

حجت الاسلام اسلامی تباربه عهد و پیمان بین زن و شوهر نیز اشاره کرد و یادآور شد: اگر زوجین رعایت حقوق خود را انجام دهند و به عهد و پیمان‌های خود وفادار باشند زندگی شیرین خواهد شد.

وی بر نهادینه شدن امانتداری، اعتماد سازی و وفای به عهد و پیمان در جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: امانت داری به هر قیمتی که هست در جامعه باید حفظ شود، چرا که امانت داری برای هر انسانی با هر دین و مسلکی ضروری است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: نیکی به والدین چه مومن و چه کافر و چه عادل چه ظالم باشند واجب است و هیچ احدی در این مورد حق مخالفت ندارد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات