۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۷۵۴۰۲۷
حجت الاسلام ماندگاری:

ترجیع بند کلام امامین انقلاب، دعوت به وحدت است

ترجیع بند کلام امامین انقلاب، دعوت به وحدت است
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر مسلمین متحد شوند به آنها ظلم نخواهد شد، گفت: ترجیع بند کلام امامین انقلاب دعوت به وحدت است.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری استاد حوزه و دانشگاه در تبیین آیه «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللهِ جَمیعاً وَ لا تَفَرَّقُوا وَ اذْکُرُوا نِعْمَتَ اللهِ عَلَیْکُمْ إِذْ کُنْتُمْ أَعْداءً فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِکُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْواناً وَ کُنْتُمْ عَلى شَفا حُفْرَةٍ مِنَ النّارِ فَأَنْقَذَکُمْ مِنْها کَذالِکَ یُبَیِّنُ اللهُ لَکُمْ آیاتِهِ لَعَلَّکُمْ تَهْتَدُونَ» در تفسیر رهبر معظّم انقلاب اسلامی اظهار داشت: یکی از گلایه‌های پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله که خداوند در قرآن متذکر شدند محجور قرار گرفتن قرآن کریم در بین مردم است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه برای پاسخ دادن به گلایه پیامبر اکرم صل الله و علیه و آله باید با قرآن انس گرفت، گفت: امام زمان عجل الله برای ظهور نیاز به امت قدرتمند دارد؛ امت اسلامی اگر قدرتمند نباشند نمی‌تواند امام معصوم را یاری و از مظلومیت امام جلوگیری کند.

حجت الاسلام ماندگاری مهمترین عامل قدرتمند شدن امت برای ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه را وحدت دانست، افزود: خداوند در قرآن مجید دعوت به وحدت جامعه ایمانی دارد؛ اختلافی که منجر به تفرقه شود اختلاف شیطانی است؛ اما اختلافی که منجر به رشد شود اشکالی ندارد.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر مسلمین متحد شوند به آنها ظلم نخواهد شد، گفت: ترجیع بند کلام امامین انقلاب دعوت به وحدت است؛ اختلافی که به تفرقه بیانجامد را نفوذ دشمنان را فراهم می‌کند؛ دشمنان نسبت به کسانی که اختلاف و تفرقه افکنی را شروع کردند توجه ویژه‌ای دارند.

استاد حوزه و دانشگاه اتحاد اسلامی و توحیدی را مورد تاکید خداوند خواند و تصریح کرد: امروز اگر موحدان عالم متحد باشند جبهه متحد و برزگی تشکیل می‌دهند؛ امام بزرگوار رمز پیروزی انقلاب اسلامی را کلمه توحید و توحید کلمه دانستند و رهبر معظم انقلاب به این موضوعات همیشه توصیه دارند.

حجت الاسلام ماندگاری ضمن بیان اینکه امامین انقلاب به زیبایی معارف قرآنی را بیان می‌کنند، گفت: اتحاد وسیله‌ای برای هدایت به مقاصد عالیه نظام است؛ اگر امت اسلامی متحد شوند قوی، غیرقابل نفوذ و شکست ناپذیر خواهند شد و می‌توانند اهداف عالیه نظام را اجرا کنند.

وی شکست طاغوت، برقراری نظام اسلامی و بسترسازی ظهور را اهداف انقلاب اسلامی برشمرد و اضافه کرد: رمز رسیدن به این اهداف وحدت است؛ برای رسیدن به تمدن اسلامی که مد نظر رهبر معظم انقلاب است وحدت، مجاهدت برای ایجاد قدرت، مقاومت و ایستادگی و ولایتمداری نیاز است.

ارسال نظرات