۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۷۵۳۸۴۳
امام جمعه تبریز:

مردم، محور اصلی اندیشه های سیاسی و اجتماعی انقلاب اسلامی هستند

مردم، محور اصلی اندیشه های سیاسی و اجتماعی انقلاب اسلامی هستند
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: در اندیشه‌های انقلاب اسلامی، مردم محور اصلی مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بوده و مردم سالاری مختص پای صندوق‌ رای نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز در خطبه های نخستین نماز جمعه سال ۱۴۰۳ تبریز با بیان اینکه تحقق شعار سال نیازمند همت و مشارکت مردم است، افزود: همان طور که مردم محور اصلی شکل‌گیری، پیروزی و بقا انقلاب اسلامی بوده و هستند جهش تولید نیز نیازمند همت و مشارکت آنان است.

اولویت رهبر معظم انقلاب حول محور اقتصاد است

وی با اشاره به تعیین شعار سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب و نامگذاری امسال به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» تصریح کرد: این نامگذاری ها در ۱۷ سال گذشته نشان می‌دهد که اولویت رهبر معظم انقلاب حول محور اقتصاد بوده و هشت سال است که برای شعار سال موضوع تولید را برجسته کرده‌اند.

آل هاشم ادامه داد: دشمن با تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی به دنبال اعمال فشار و فروپاشی اقتصاد کشور است، از این رو مردم باید با مشارکت در جهش تولید، در مقابل این توطئه ها و دسیسه های شیطانی مقاومت کنند.

وی عنوان کرد: هر کجا که مردم حضور داشته اند پیروزی قطعی بوده و دولت، مجلس و مسئولان باید سازوکار حضور مردم در زمینه‌ی اقتصاد را فراهم کنند.

امام جمعه تبریز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال مطرح کرد: در زمینه‌ وحدت ملی دچار غفلت شده‌ایم که این موضوع باید برای تمام کنشگران سیاسی موضوعی مهم و دغدغه تلقی شود.

نباید اجازه دهیم تا اختلاف نظرات به تفرقه و شکاف تبدیل شود

وی خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم تا اختلاف نظرات به تفرقه و شکاف تبدیل شود، وظیفه‌ ما حفظ و استحکام بخشی به وحدت ملی است.

خشک شدن دریاچه‌ها، تالاب‌ها و چشمه‌ها چهره‌ طبیعت ایران را دگرگون کرده است

آل هاشم همچنین با اشاره به روز جهانی آب، اظهار کرد: در این روز باید اهمیت حفظ منابع آبی بویژه آب شیرین در دسترس، برای همگان بیان و یادآوری شود، زیرا خشک شدن دریاچه‌ها، تالاب‌ها و چشمه‌ها چهره‌ طبیعت ایران را دگرگون کرده است.

امام جمعه تبریز به قطعی و افت فشار آب در تبریز در نخستین ساعات سال جدید اشاره و خاطرنشان کرد: این اتفاق یادآور تنش‌های آبی تابستان سال گذشته بود، این قطعی‌های مکرر نشان می‌دهد که مسئله‌ آب تبریز باید بطور ملی و ریشه ای برطرف شود.

مطالبه‌ اصلی ما از دولت پیگیری جدی مسئله‌ آب تبریز است

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: مطالبه‌ اصلی ما از دولت پیگیری جدی مسئله‌ آب تبریز است از مردم هم خواهش می‌کنم تا در مصرف آب حداکثر صرفه‌جویی را انجام دهند.

وی همچنین با اشاره به سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) یادآور شد: این امام بزرگوار از لحاظ سیرت و سیما بین ائمه اطهار شبیه‌ترین امام به رسول خدا بودند و حسن خلق، یتیم نوازی، مهربانی، امانتداری و جوانمردی، صفات اصلی آن حضرت بود.

وحید نستوهی
ارسال نظرات