۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۷۵۳۲۱۵
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی مطرح کرد؛

طرح ملی زندگی با آیه‌ها همراه؛ همگانی‌ترین برنامه ماه مبارک رمضان

طرح ملی زندگی با آیه‌ها همراه؛ همگانی‌ترین برنامه ماه مبارک رمضان
حجت‌الاسلام حسینی لایه اول این طرح را ترویج مفاهیم قرآنی در جامعه دانست و اظهار داشت: لایه دوم این طرح حفظ سی فراز از قرآن کریم و لایه بعدی ایجاد کنشگری در مفاهیم کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبر معظم انقلاب در جامعه است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی در همایش تبیین بزرگترین طرح هم افزای قرآنی کشور با عنوان طرح ملی زندگی با آیه‌ها همراه با تبیین پویش مسطورا و ستاره‌های زمین ضمن بیان اینکه طرح ملی زندگی با آیه‌ها همراه، اولین طرحی است که بعد پیروزی انقلاب اسلامی در اختیار همه افراد جامعه قرار گرفت، اظهار داشت: مسیر این همایش طرح کلی اندیشه اسلامی رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به اینکه تمام فرمایشات امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب و علامه طباطبایی برای تدوین این طرح مورد بررسی قرار گرفته است، مطرح کرد: تعدادی از طلاب ۱۵۰ کلام از بیانات این بزرگان را انتخاب کردند تا در قالب طرح گفتمان قرآنی اجرا کنند.

حجت‌الاسلام حسینی با تاکید براینکه برای تبیین و ترویج مفاهیم قرآنی در این طرح از هنر استفاده شده، ابراز کرد: تا کنون برای به تصویر کشیدن آیات قرآنی از هنر تصویری استفاده نشده است، برای اولین بار در تلویزیون احکام به زبان شیرین پخش می‌شود که تجربه موفقی است.

وی ضمن تاکید براینکه پرهیز از توجه به لایه‌های اعتقادی باعث رعایت نشدن اخلاق در جامعه خواهد شد، مطرح کرد: زندگی با قرآن طرحی است که قرار است به مدت سه سال باور‌های اعتقادی مردم را شکل دهد و برای ترویج این برنامه پویش‌های برنامه تلویزیونی محفل، مسابقات تلویزیونی و تبلیغ در مدارس دیده شده است.

حجت‌الاسلام حسینی لایه اول این طرح را ترویج مفاهیم قرآنی در جامعه دانست و اظهار داشت: لایه دوم این طرح حفظ سی فراز از قرآن کریم برای افرادی علاقمند به حفظ قرآن کریم است و لایه بعدی ایجاد کنشگری در مفاهیم کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبر معظم انقلاب در جامعه است.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به اینکه سایت و کانالی برای ارائه فایل‌های تبلیغی طرح ملی زندگی با آیه‌ها همراه بارگزاری شده است، گفت: پنج هزار جایزه برای برندگان این طرح در نظر گرفته شده تا انگیره‌ای برای شرکت کنندگان ایجاد شود.

وی ضمن بیان اینکه زمانی جریانی به اثبات اجتماعی خواهد رسید که نهاد‌های اجتماعی و فرهنگی همراهی کنند، اظهار داشت: اگر دهک‌های انقلابی قوی عمل کنند لایه‌های خاکستری جامعه همراهی خواهند کرد؛ اگر در ماه رمضان هر نهادی کار خاصی انجام دهد هیچ اتفاق خاصی نخواهد افتاد و عاقلانه‌ترین کار این است که همه نهاد‌های فرهنگی از یک طرح در فرصت طلایی ماه مبارک رمضان استفاده کنند.

ارسال نظرات