۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۷۵۲۴۷۲
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان خبر داد؛

رقابت ۲۹۵ داوطلب در عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی در لرستان

رقابت ۲۹۵ داوطلب در عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی در لرستان
یاوری با اشاره به آمار نهایی داوطلبان انتخابات ۱۱ اسفند گفت: داوطلب در عرصه نهایی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در لرستان به رقابت خواهند پرداخت.

احسان یاوری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، با اشاره به شروع تبلیغات در استان با ۳۵۰ نفر داوطلب اظهار داشت: در نهایت مجموع داوطلبانی که در صحنه تبلیغات مانده اند به ۲۹۵ نفر کاهش یافته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان: افزود: در حوزه دورود و ازنا ۴۶ نفر، دلفان و سلسله ۱۴، خرم آباد و چگنی ۸۰، پلدختر و معمولان ۶، الیگودرز ۱۹، کوهدشت و رومشکان ۵۲ و در بروجرد نیز ۷۲ نفر بعنوان نامزد در عرصه انتخابات حضور دارند.

وی با بیان اینکه برای هفت حوزه انتخابیه و ۹ شهرستان استان لرستان در مجموع یک هزار و ۶۵۴ شعبه اخذ رای پیش بینی شده که ۱۰۳۰ شعبه ثابت و ۶۲۴ شعبه نیز سیار است، عنوان کرد: از این تعداد ۸۴۵ شعبه شهری و ۸۱۰ شعبه روستایی است.

رییس ستاد انتخابات لرستان ادامه داد: در خرم آباد ۳۶۵ شعبه، چگنی ۶۵، بروجرد ۲۷۰، الیگودرز ۱۶۸ ، دورود ۱۳۳، ازنا ۸۴ ، کوهدشت ۱۹۳، رومشکان ۵۵، دلفان ۱۲۷، سلسله ۸۵، پلدختر ۶۹ و در معمولان نیز ۴۰ شعبه کار اخذ رای را از مردم انجام خواهند داد.

یاوری با بیان اینکه ۳ هزار و ۷۵۴ نقطه اخذ رای در استان لرستان پیش بینی و جزو معدود استان هایی هستیم که تمامی شعب ثابت دارای آنتن بوده و در شعب سیار نیز که ۲ هزار و ۷۵۴ نقطه باقی مانده هستند، ادامه داد: کمتر از ۲۰۰ نقطه با مشکل آنتن دهی مواجه هستند که غالبا صعب العبور و دارای کمتر از پنج خانوار می باشند اما احراز هویت آفلاین (غیر برخط) برای آنها پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۳۰ هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی و انتظامی در امر انتخابات این دوره مشارکت خواهند کرد که در هر شعبه تقریبا ۱۵ نفر از عوامل اجرایی حضور دارند.

یاوری با بیان اینکه نقطه های اخذ رای به گونه ای تعریف شده که ابتدا و انتهای خط ها آنلاین (برخط) باشد تا از رای تکراری جلوگیری شود، گفت: در نقاطی که آفلاین (غیر برخط) است به بخشداران اعلام شده با درج مهر در شناسنامه ها فرآیند اخذ رای انجام بگیرد تا سلامت انتخابات در این نقاط حفظ شود.

معاون سیاسی استاندار لرستان اظهارکرد: تمامی شعب ثابت استان آنلاین( برخط) و احراز هویت رای دهندگان به صورت برخط انجام می شود و در تمامی یک هزار و ۳۰ شعبه ثابت برقراری ارتباط وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه این دوره برگزاری ۲ انتخابات را پیش رو داریم که هر ۲ تعرفه آنها با هم تجمیع و از هر فرد یک بار ثبت نام در شعبه صورت می گیرد، گفت: بجز خرم آباد و بروجرد که هر کدام ۲ نماینده دارند، در سایر شهرستان های استان یک نماینده انتخاب خواهد شد.

یاوری بیان کرد: اگرچه هر برگ رای باید در صندوق مربوط به خودش انداخته شود اما چنانچه هر ۲ برگ در یک صندوق باشند جدا شده و شمارش می شوند.

معاون سیاسی استاندار لرستان با اشاره به اینکه در تمامی شهرستان ها شعب اخذ رای برای بانوان پیش بینی شده است تا بتوانند به راحتی رای خود را به صندوق بیندازند، ادامه داد: برگ های رای در چاپخانه بانک ملی و با بالاترین استانداردهای امنیتی چاپ شده تا مشکلی در خصوص تقلب در آرا ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه فرایند رای گیری الکترونیک در استان لرستان نداریم، اما احراز هویت الکترونیک اجرا و تمام اطلاعات شناسنامه ای ایرانیان در این دستگاه ها نصب و به صورت بیومتریک(با اثر انگشت) است، گفت: افراد یکی از پنج مدارک هویتی از جمله کارت ملی، شناسنامه، کارت پایان خدمت ، گذرنامه و گواهینامه رانندگی را باید به همراه داشته باشد، شناسنامه های قدیمی نیز برای رای دادن معتبر نیستند، چراکه کدملی در آنها درج نشده است.

یاوری در پایان اظهار کرد: از مردم غیور و باغیرت لرستان که همواره در برهه های بعد از انقلاب پای آرمان های انقلابی و اسلامی و میهنی ایستاده اند، دعوت می کنیم به وظیفه میهنی خود عمل و با حضور و مشارکت حداکثری در این جشن بزرگ ملی حماسه ای دیگر در تاریخ انقلاب رقم بزنند.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات