۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۷۵۱۱۱۷
حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی مطرح کرد؛

اهمیت تبلیغ و حمایت از مبلغان/زمینه استقرار روحانیون در مساجد فراهم شود

اهمیت تبلیغ و حمایت از مبلغان/زمینه استقرار روحانیون در مساجد فراهم شود
رئیس مرکز خدمات حوزه به اهمیت تبلیغ و حمایت از مبلغان اعزامی اشاره کرد و گفت: زمینه استقرار روحانیون در مساجد فراهم شود.

نشست هم اندیشی مدیران نهادهای حوزوی استان تهران با حضور رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی در این دیدار با بیان اینکه افتخار ما در مجموعه مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، این است که خدمتگزار طلاب باشیم، گفت: در بعضی از آیات قرآن درکنار توجه به توحید و خداپرستی، بر خدمت به مردم تاکید شده و چه فضیلتی بهتر از خدمت به سربازان حضرت ولی عصر عج الله تعالی فرجه الشریف.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه در ادامه به طرح هدفمندی خدمات اشاره کرده، افزود: از آنجا که در این طرح میزان دریافتی طلاب براساس امتیازات و فعالیت در شئون حوزوی آنها می باشد، طبعا میزان مبالغ اختصاص یافته با هم متفاوت است.

وی، تعامل و هم افزائی مراکز حوزوی را در اجرای بهتر طرح ها و برنامه ها، بسیار موثر دانست.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه در ادامه به وضعیت کنونی مسکن طلاب و روحانیون و اینکه یکی از مهمترین مشکلات معیشتی طلاب، مشکل تامین مسکن است، اشاره کرد و افزود: در صورت تأمین زمین از سوی نهادهای استان و شهرستان ها می توان بخشی از این مشکل را مرتفع نمود، که الحمدلله تاکنون پیشرفت هایی در این زمینه داشته ایم.

حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی یکی دیگر از رسالت‌های حوزه های علمیه را حضور روحانیون در شهرستانها و روستاها بویژه فعال نمودن مساجد عنوان کرد و با یادآوری اینکه ۴۰ هزار مسجد از سراسر کشور تقاضای حضور امام جماعت دارند، گفت: باید زمینه استقرار روحانیون در مساجد فراهم شود.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه، در پایان، به اهمیت تبلیغ و حمایت از مبلغان اعزامی اشاره کرد و ابراز داشت: درصورت تدوین یک برنامه جامع، مرکز خدمات حوزه، آمادگی برای همکاری و استقرار طلاب و روحانیون در مساجد سراسر کشور را دارد.

ارسال نظرات