۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۷۴۹۹۸۴
انتخابات نگاشت (۷)؛

حمایت از اصلاحات و علوی با چاشنی حمله به شورای نگهبان

حمایت از اصلاحات و علوی با چاشنی حمله به شورای نگهبان
مجید انصاری در تازه‌ترین مصاحبه‌اش با جماران با بیانات متناقض خود نشان داد که یک زکی به سنگ پای قزوین زده و چنان ادعاهایی را مطرح می‌کند که خشم و طنز را باهم در می‌آمیزد. وای به حال شما که معیار انقلاب را به اشخاصی همچون علوی گره زده‌اید.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجید انصاری از چهره‌های اصلاح طلب به تازگی مصاحبه‌ای با سایت جماران داشته و در این مصاحبه تمام دق و دلی‌هایش را بر سر شورای نگهبان خالی می‌کند.

انصاری در فراز ابتدایی مصاحبه خود با مورد خطاب قرار دادن شورای نگهبان می‌گوید: «قرار بر این بوده که شورای نگهبان در کنار مردم، حکم وکیل مدافع مردم را داشته باشد اما در عمل عکس این قضیه اتفاق افتاده است.» آقای انصاری، اولاً اصلاح طلبان در کدام یک از برهه‌های زمانی در کنار مردم ایستاده‌اند؟ فتنه کوی دانشگاه که با دروغ پردازی مرد خاکستری‌تان شاهد اغتشاش و ناامنی شدیم یا فتنه 88 که با سوء استفاده از افکار عمومی، مردم را به خیابان‌ها آوردید تا به زعم خودتان از تقلب در انتخابات جلوگیری کنید یا در فتنه 98 که با دروغ بنزینی‌تان، آتش خشم و ناراحتی مردم از خودتان به دلیل ناکارآمدی و یا اخلال عمدی در بازار ارز و طلا، موجب فروریختن اعتماد مردم نسبت به خود شدید؟

ثانیاً بر چه اساسی مدعی هستید که حق همه مردم در این انتخابات پایمال شده است؟ در مرحله قبل گفتیم که شما برای مردم هیچ کاری نکرده‌اید که از آن‌ها در تمام برهه‌های زمانی سوء استفاده نموده‌اید؛ اما این حق مردم است که شورای نگهبان در برابر دروغ‌ها و حرکت‌های ناصواب و نسنجیده جریان اصلاحات، به ایجاد مصونیت سیاسی و فکری برای مردم بپردازد. شاید ناراحتی جنابعالی و سایر هم حزبی‌ها و هم کیشان شما، این است که دیگر نمی‌توانید یک صدا در مقابل افکار عمومی مردم، عروسک‌های خیمه شب بازی‌تان را علم کند. اتفاقاً به زعم تحلیلگران سیاسی، این دفاع از حق مردم در برابر جریاناتی مثل شماست که با بازی گرفتن افکار عمومی، همیشه به دنبال کسب منافع بیشتر برای حزب خودتان بوده‌اید.

انصاری در فراز دیگری از سخنان خود رد صلاحیت حجت الاسلام محمود علوی، وزیر سابق اطلاعات که برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرده بود را وهن نظام دانسته است! علوی که با سابقه نقاشی دیوار توسط روحانی برای این سمت مهم گمارده شده بود و به اعتقاد و اذعان برخی کارشناسان، او تنها چهره غیر امنیتی در امنیتی‌ترین نهاد دولت تدبیر و امید بود. سؤال ما از شما این است که علوی چه پایه علمی، پشتوانه یا رزومه درخشانی دارد؟ آیا استاد برجسته و شناخته شده حوزه علمیه است یا اینکه در زمینه سوابق سیاسی، نام آشناست؟ شاید بیشترین دوره شناخت محمود علوی در فضای سیاسی کشور، همین دو دوره دولت تدبیر و امید بود که نام خوشی نیز برای او دیده نمی‌شود.

سخنان او درباره اینکه ما اگر یک گوشه گیر بیفتیم، حتما بمب اتم می‌سازیم را فراموش کرده‌اید؟ همین سخنی که باعث شد فشارهای سیاسی و دیپلماتیک بر کشور افزایش یابد؟ یا آن سخنان تخم مرغی و ... سر سفره‌اش را از یاد برده‌اید؟ جناب آقای انصاری یادتان باشد که شأن مجلس خبرگان، نیازمند به حضور خبرگان است؛ نه افراد تخم مرغی و نقاش! به اجتهاد اجتهاد کردن، علوی مجتهد نخواهد شد. ضمناً ردصلاحیت علوی مربوط به زمان حاضر نیست و او یک بار پیش نیز در یکی از انتخابات‌ها رد صلاحیت شده بود که جناب پرزیدنت حسن با استفاده از فرصت یکی از نهادهای امنیتی مهم را به این شخصیت واگذار نمود. وای به حال شما که ملاک و معیار انقلاب را به اشخاصی مانند علوی گره زده‌اید. افرادی که بود و نبودشان هیچ تفاوتی برای نظام اسلامی و حال مردم ندارد. پس انتظار می‌رود شما نسبت به این مسأله سکوت پیشه نمایید تا بیش از این از نقاط ضعف محمودخان علوی سخن به میان نیاوریم که سخن بسیار و حوصله اندک است!

نقطه تأسف آمیز سخنان انصاری در جایی است که شورای نگهبان را بی توجه به فرامین و خواسته‌های رهبر معظم انقلاب می‌داند. ای کاش شما که امروز یقه دریده‌اید و سنگ رهبر انقلاب را به سینه می‌زنید، در سال‌های دولت روحانی نسبت به بی توجهی پرزیدنت حسن به سخنان رهبر انقلاب نیز یقه می‌دریدید و چنین مصاحبه می‌کردید! این بین ما بماند که نه شما مدافع رهبر انقلاب هستید و نه حسن نیتی در بیان این سخنان شما وجود دارد؛ چون زمانی که بایستی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب دفاع می‌کردید، هم کیشان خود را به همه چیز ترجیح داده بودید.

نکته طنز دیگری که در مصاحبه آقای انصاری وجود دارد، این است که می‌گوید بسیاری از کسانی که رد صلاحیت شده‌اند، قبل از انقلاب سال‌ها زیر شکنجه بودند. اولاً مگر امام راحل نفرموده‌اند ملاک حال فعلی افراد است؟ بسیاری از افراد صدر اسلام نیز مدعی بودند ما اولین مسلمان خارج از خانواده پیامبر هستیم؛ اما همان افراد به محض شهادت پیامبر گرامی اسلام، دختر ایشان را به شهادت رساندند و امام بر حق بعد از پیامبر را مورد توهین قرار داده و خانه نشین کردند.

ثانیاً آقای انصاری عزیز، مگر جریان اصلاحات مدعی نیست که مردم با آن‌ها هستند، پس چرا شما به این میزان از فقر نیرو (و نه حتی طرفدار) رنج می‌برید که با رد صلاحیت‌ها آزرده شده‌اید و مدعی هستید که دیگر حتی نمی‌توانید یک لیست انتخاباتی بیرون بدهید؟ حالا دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را؟ اگر نیرو دارید چرا دست به دامن عده‌ای پیرمرد شده‌اید؟

آقای انصاری به عنوان فراز پایانی این سخن، درباره ادعای شما پیرامون عملکرد شورای نگهبان که می‌گویید موظف است مشارکت در انتخابات را افزایش بدهد، فقط شما را با یک جمله تنها می‌گذارم و آن این است که، شما با این ادعا به سنگ پای قزوین گفته‌اید زکی! بیش از 35 سال کشور در دست شما بوده است؛ اما چنان اعتماد مردم را سلاخی کرده‌اید که عمده دلیل کاهش مشارکت در انتخابات‌های 1398 و 1400 همین ناراحتی مردم از عملکرد حضرات مدعی اصلاحات بوده است. پس خواهش می‌کنیم به جای سیر در عالم خیال و توهم، اندکی نیز در عالم واقع و حقیقت سیر کنید، فقط اندکی!

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات