۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۷۴۹۳۸۷
حجت‌الاسلام اسکندری:

رابطه خداوند با انسان‌ها به وسیله عترت و اهل بیت تنظیم می‌شود

رابطه خداوند با انسان‌ها به وسیله عترت و اهل بیت تنظیم می‌شود
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم تأکید کرد که رابطه خداوند با انسان‌ها به وسیله عترت و اهل بیت(ع) تنظیم می‌شود.
به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عباس اسکندری در آیین افتتاحیه چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش‌های معارف، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه که در سالن همایش‌های حرم امامزاده سید علی(ع) برگزار شد، اظهار کرد: از پیام آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی به مناسبت برگزاری این مسابقات در قم تشکر می‌کنیم، ایشان هم تفسیری ناب درباره قرآن نوشته‌اند و هم تفسیری بی نظیر با عنوان «کلام امام» درباره نهج البلاغه که نشان‌دهنده تسلط و کار مداوم این مرجع تقلید در زمینه قرآن و نهج البلاغه است.
 
وی افزود: دکتر مجیدی مهر رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف، پشتیبان و حامی اصلی این حرکت و مشوق ما در برگزاری مسابقات معارفی در قم بودند که به همین دلیل از او تشکر می‌کنم.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، جریانی عظیم با محوریت قرآن به راه افتاده است گفت: این جریان در قالب مسابقات سراسری قرآن کریم و در رشته‌های گوناگون به منصه ظهور رسیده و موجب افتخار نظام و ملت و مکتب ما شده است.
 
وی ادامه داد: قرآن مفسر اهل بیت(ع) است همانگونه که اهل بیت(ع) مفسر قرآن هستند؛ خداوند در سوره مبارکه «زخرف» می‌فرماید «إِنَّا جَعَلْنَاهُ قُرْآنًا عَرَبِيًّا لَّعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ» و وظیفه و رسالت پیامبر اسلام(ص) این بود که کلام خدا را تبیین کند و این کتاب، برای همه بشریت قابل استفاده است ولی این حقیقت ظاهری است و حقیقت باطنی هم وجود دارد، اینکه حقیقت حقیقی قرآن نزد اهل بیت(ع) است و همه قادر به درک آن نیستند.
 
حجت الاسلام اسکندری با اشاره به سوره مبارکه «واقعه» عنوان کرد: خداوند می‌فرماید «إنَّه لقرآن كريم. فِي كِتَابٍ مَكْنُون. لا يَمَسُّهُ إلَّا المُطَهَّرُون»، کسی به این حقیقت دست پیدا نمی‌کند مگر کسانی که از طهارت نفس برخوردار باشند و قرآن خود در سوره احزاب فرموده است «إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا» و بهترین از این نمی‌شد اهل بیت(ع) را در قرآن معرفی کرد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه رابطه خداوند با انسان‌ها به وسیله عترت و اهل بیت(ع) تنظیم می‌شود، گفت: رابطه انسان با انسان هم بر اساس نهج البلاغه قابل تنظیم است؛ در این بین صحیفه سجادیه هم رابطه انسان با خداوند را تنظیم می‌کند.
 
وی ادامه داد: وقتی انسان در برابر عظمت خدا قرار می‌گیرد، دیگر پرده و حجابی باقی نمی‌ماند و انسان با نور حقیقی رو به رو خواهد شد؛ ارتباط با خدا تنظیم نمی‌شود مگر با خضوع و خشوع و جز با تواضع و فروتنی.
 
حجت الاسلام اسکندری با بیان اینکه جبهه استکبار هیچگاه به خدا نمی‌رسد گفت: این جبهه مستضعفین عالم است که به خداوند خواهد رسید.
ارسال نظرات