۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۷۴۸۵۸۷
وزیر امور خارجه:

حماس تنها ۱۴ درصد امکانات خود را در جنگ غزه صرف کرده است

حماس تنها ۱۴ درصد امکانات خود را در جنگ غزه صرف کرده است
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: هشتاد روز جنایت شد، اما نه حماس نابود شد، نه اسرای صهیونیست‌ها آزاد شده‌اند، امروز مقاومت اسلامی فلسطین در نقطه اقتدار ایستاده است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سیزدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با علمای بلاد که عصر امروز در سالن همایش های پیامبر اعظم مدرسه علمیه امام کاظم برگزار شد، تصریح کرد: قدرت هژمون دنیا طی سالها دولت ایالات متحده آمریکا بود و همچنان بسیاری از مؤلفه های هژمونی را در اختیار دارد اما توان اعمال قدرت هژمونیک آمریکا روزبه‌روز در حال ضعیف شدن است؛ یک گروه مقاومت کوچک به نام حماس در مقابل ارتشی که ادعای چهارمین ارتش قدرتمند دنیا را دارد عزتمندانه ظاهر شد و هیبت رژیم صهیونیستی فرو ریخت.

وی با اشاره به درماندگی دیپلمات های آمریکا پس از عملیات طوفان الاقصی، تصریح کرد: در یکی از سفرهایی که اخیرا به کشورهای منطقه داشته ام اسنادی به مقامات آن کشور توسط نیروهای نظامی ما تحویل داده شد که حکایت از انتقال گسترده سلاح از طریق پایگاه های آمریکا در آن کشور سرزمین های اشغالی بود. کشتار وحشیانه صهیونیست ها در غزه صفحه ای سیاه برای حامیان وی رقم زده و موجب اختلاف اروپا و آمریکا شده است

وزیر امور خارجه با بیان اینکه نابودی مقاومت امکان پذیر نیست، تصریح کرد: رژیم اشغالگر قدس در ابتدا تصمیم داشت طی یک عملیات حماس را نابود کند اما پس از درماندگی هدف خود را به خلع سلاح تقلیل داد و امروز در هدف سوم خود به جای نابودی و خلع سلاح حماس تصمیم به مذاکره و تبادل اسرا گرفتند و با خود حماس در خواست مذاکره کردند؛ در ژنو و نیویورک به من می گفتند که چرا حماس زنان و کودکان را به اسارت گرفته است در حالی که قبل از عملیات، نظامی ها شناسایی شده اند و آن ها توسط حماس به اسارت گرفته شده و برخی از مردم غزه غیرنظامی ها را به اسارت گرفتند.

وی با اشاره به تبادل یک اسیر اسرائیلی به نام ایلات با 1044 اسیر فلسطینی، بیان داشت: نیروهای مهمی توسط حماس دستگیر شده اند؛ آمریکا در حالی به ما پیام می دهد که به دنبال گسترش جنگ نیست، که هر روز به سرزمین های اشغالی سلاح می فرستد. در برخی جلسات آمریکایی ها، دعوا است که چرا تا اندازه ای پشت اسرائیل قرار گرفته اند که شکست اسرائیل شکست آمریکا به حساب بیاید.

وزیر خارجه دولت سیزدهم از بین رفتن قدرت اعمال تصمیمات هژمونیک آمریکا را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: یک نیروی غیر دولتی در منطقه ای که 16 سال تحت محاصره است توانست نقش مهمی در این امر ایفا کند.

وی دیپلماسی های مکمل را در دنیا بسیار تأثیرگذار دانست و ادامه داد: تأثیرگذاری که علما می توانند رقم بزنند بسیار متفاوت تر و در مواردی بسیار بیشتر از دیپلمات های رسمی است؛ در همه استان های کشور دفتر وزارت خارجه فعال بوده و آماده خدمت رسانی به علما هستند و خواهش دارم که با دفاتر همکاری داشته باشید زیرا با استفاده از ظرفیت های دینی می توان اتفاقات خوبی را رقم زد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از توانمند شدن جریان‌های مقاومت اسلامی در منطقه و نیز مقاومت اسلامی فلسطین سخن گفت و افزود: امروز مقاومت اسلامی فلسطین خودشان به مرحله‌ای از توانمندی رسیده‌اند که بمباران‌های وحشتناک رژیم صهیونیستی نیز نتوانسته خللی به این توانمندی وارد سازد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین به نقش برجسته حضرت امام و رهبر معظم انقلاب در تقویت و حمایت از جبهه مقاومت اشاره و خاطراتی از نمایندگان این جبهه درباره الگوگیری آنان از حضرت امام و رهبر معظم انقلاب تشریح کرد.

امیرعبدالهیان با تشریح آخرین وضعیت فلسطین، گفت: امروز غربی‌ها از این همه جنایات شرمنده شده‌اند و نمی‌توانند خودشان را در کنار اسرائیل و آمریکا قرار دهند و این نشان دهنده عمق جنایت در غزه است.

وی بیان کرد: هشتاد روز جنایت شد، اما نه حماس نابود شد، نه اسرای صهیونیست‌ها آزاد شده‌اند، امروز مقاومت اسلامی فلسطین در نقطه اقتدار ایستاده است. به گفته اسماعیل هنیه تنها ۱۴ درصد از توان و نیرو و امکاناتش را مصرف کرده است؛ او به من می‌گفت ما خوب وارد شده‌ایم و برنامه داریم خوب هم خارج شویم و قطعا پیروز میدان مقاومت است که روز به روز شهرک‌های صهیونیست نشین را هدف قرار می‌دهند و هم از غزه دفاع و هم آن را اداره می‌کنند؛  اسرائیلی‌ها برای اداره غزه پس از جنگ هم دچار سرگیجه و سردرگم شده‌اند.

دکتر امیرعبداللهیان همچنین در بخش دیگری از اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد به سؤالات اساتید، روحانیان و حاضران درباره مسائل مختلف عرصه بین الملل و تعاملات منطقه ای و جهانی جمهوری اسلامی ایران پاسخ گفت.

ارسال نظرات