۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۷۴۷۱۸۰

گفت‌وگوی صمیمی دانشجویان با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی

گفت‌وگوی صمیمی دانشجویان با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی
در آستانه روز دانشجو، نمایندگان تشکل های دانشجویی استان با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی دیدار صمیمی داشته و به بیان مطالبات دانشجویی پرداختند.

به گزارش خبرگزاری رسا از آذربایجان شرقی، در دیدار صمیمی ۷ نفر از فعالین تشکل ها و انجمن های علمی و گروه های جهادی به نمایندگی از دانشجویان دانشگاه های استان سخنرانی کردند.

از ضعف نظام آموزشی تا کمبود فضای فیزیکی

محمد حسین جوادی، نماینده تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه های استان به ایراد سخنرانی در رابطه با مشکلات مسکن و ضعف نظام آموزشی و پژوهشی در طول سال های اخیر پرداخت.

سپس علیرضا محمدی به نمایندگی از تشکل انجمن اسلامی دانشجویان دفتر تحکیم وحدت دانشگاه های استان پشت تریبون رفته و در رابطه با مشکلات فضای فیزیکی دانشگاه فرهنگیان و ضرورت تاسیس پردیس های متفرقه در شهرستان های دور افتاده برای دانشگاه فرهنگیان مطالبی بیان کرد.

ترس مسئولین از فعالیت سیاسی دانشجویان

در ادامه نظامی به نمایندگی از واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه های استان به موضوعاتی مانند دلایل عدم اقبال مسئولین استانی برای برگزاری های تجمع های مطالبه گرایانه مانند تجمع مقابل کنسولگری ترکیه جهت اعتراض به روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی پرداخت و افزود: دانشگاه های ما متاسفانه در مسیر سیاسی نشدن دانشجو قدم برمی دارند که این رفتار خلاف منویات رهبری می باشد.

مطالبه گری در مسیر صحیح

در ادامه عبدی به نمایندگی از شورای تبیین مواضع بسیج دانشگاه های استان به مواردی مانند لزوم فعالیت تشکیلاتی و مطالبه گری و کنشگری صحیح در انتخابات اشاره کرد.

تداخل فعالیت های علمی 

پس از آن نماینده انجمن علمی دانشجویان در رابطه با رقابت دیگر بخش های دانشگاه با انجمن های علمی و تداخل برنامه های آنان با نهادهای دانشگاهی دیگر مانند جهاد دانشگاهی اشاره کرد.

پرهیز از هیئات سکولار در دانشگاه ها

سپس نماینده هیات های مذهبی دانشگاه های استان از لزوم سیاسی بودن هیات های مذهبی سخن گفته و افزود: هیات های دانشگاهی نباید سکولار باشد و سیاست جدایی سیاست از دین را دنبال کنند.

گروه های جهادی در خدمت حاشیه نشینان

در آخر نماینده گروه های جهادی دانشجویان به لزوم جلوگیری از حاشیه نشینی در شهرها تاکید کرد و گفت: ما برای حاشیه زدایی باید تمام ظرفیت های خود را پای کار بیاوریم.

پس از پایان صحبت های نمایندگان دانشجویان، حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم نکاتی در رابطه با روز دانشجو بیان کرد.

تلنگر طنازانه به حضرات رئیس

نماینده ولی فقیه در استان در ابتدا تاربخچه و فلسفه روز دانشجو را یاد آور شد و گفت: این روز، روز استکبار ستیزی و سلطه ناپذیری دانشجویان این کشور می باشد.

امام جمعه تبریز گذری هم به مشکلات دانشگاه های فرهنگیان و شهید مدنی زده و با زبان طنز پیگیر حل این مشکلات از روسا دانشگاه ها شد.

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه به لزوم ارتباط بیشتر و عمیق تر دانشگاه و دانشجویان با صنعت تاکید کرد.

وی همچنین به اهمیت سیاسی شدن دانشگاه ها اشاره کرده و گفت: چون در آستانه انتخابات هستیم تشکل های دانشجویی نباید برای جناح و جریان خاصی خود را هزینه کنند و باید استقلال خود را به خوبی حفظ نمایند.

ارسال نظرات