۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۷۴۳۸۱۴
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

شیخ زکزاکی شهید زنده است/ هنرمندان زندگینامه را به تصویر کشند

شیخ زکزاکی شهید زنده است/ هنرمندان زندگینامه را به تصویر کشند
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه به هنرمندان کشور توصیه کرد زندگینامه شهید زنده شیخ زکزاکی را به تصویر کشند.
به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه شنبه شب در آئین اعطای دکترای افتخاری دانشگاه تهران در تالار علامه امینی این دانشگاه، ضمن خوشامدگویی به شیخ زکزاکی برای سفر به ایران، رهبر شیعیان نیجریه و همسرش را مجاهد و از آزادگان اسلام خواند.

وی در این آئین که با حضور جمعی از دانشگاهیان و شخصیت‌های علمی، فرهنگی و سیاسی کشور همراه بود، خطاب به شیخ زکزاکی گفت: کشور ایران کشور خود شماست و ما افتخار می‌کنیم که در سرزمین ما و سرزمین خودتان حضور یافتید.

خسروپناه ادامه داد: شما شهید زنده هستید، شما بطور قطع سرباز امام زمان(عج) هستید و من به نیت زیارت یکی از سربازان امام زمان(عج) به محضر شما رسیدم.

وی از دانشجویان رشته های علوم انسانی تقاضا کرد نسبت به رفتار علامه زکزاکی و هویت ایشان نظریه هویت استخراج کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به هنرمندان کشور توصیه کرد زندگینامه شهید زنده شیخ زکزاکی را به تصویر بکشند.

هنرمندان زندگینامه شهید زنده شیخ زکزاکی را به تصویر بکشند 

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در مراسم اعطای دکتری افتخاری به رهبر آفریقا شیخ ابراهیم زکزاکی گفت: خوشحالم در این ایامی که رایحه دل انگیز مقاومت مرزهای سیاسی را پشت سر گذاشته، تمام دنیا خود را کنار مقاومت فلسطین می‌بیند و نقشه های استکباری افشا شده است.

هنرمندان زندگینامه شهید زنده شیخ زکزاکی را به تصویر بکشند 

در ادامه این مراسم علی اکبر صالحی عضو شورای علمی اعطای دکترای افتخاری «مطالعات جهان: صلح و حل منازعه» هم گفت: آنکه به شما عزت داد خداوند متعال است از طرف دیگر آن وقار و آرامشی که در چهره شما بعد از این همه درد و رنج مشاهده می شود، نشان از ایمان قوی شما دارد. خداوند شما را برگزیده که یک الگو اسوه باشید.

گفتنی است: دانشگاه تهران شنبه شب در آیینی، دکترای افتخاری این دانشگاه را به شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه با عنوان «اندیشمند مصلح» اعطا کرد.

مراسم اعطای دکترای افتخاری دانشگاه تهران به شیخ زکزاکی با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارس، سیدسعیدرضا رییس دانشکده مطالعات دانشگاه تهران، علی اکبر صالحی قائم فرهنگستان علوم، حسن مسلمی نایینی رییس جهاد دانشگاهی، سید محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران، قاسم عموعابدینی معاون آموزشی وزیر علوم، مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و جمع دیگری از شخصیت‌های علمی، فرهنگی و سیاسی در محل تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار ‌شد.

رهبر شیعیان نیجریه به همراه همسرش روز چهارشنبه ۱۹ مهر ماه با استقبال اقشار مختلف مردم و جمعی از تشکل های دانشجویی وارد ایران شد.

ارسال نظرات