۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۷۴۳۵۸۷

بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ نفر از روستائیان تحت پوشش بیمه هستند

بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ نفر از روستائیان تحت پوشش بیمه هستند
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: ۲ میلیون و ۷۱۰ هزار نفر از جامعه هدف صندوق عضو هستند.

بر اساس داده‏‌های مرکز پژوهش‏ های مجلس یکی از دلایلی که باعث می ‏شود فقرا بخصوص روستانشینان در تله فقر گرفتار شوند نداشتن درآمد ثابت ناشی از شغل و نبود بیمه بوده است.

در دهه ۹۰، اغلب روستائیانی که از چتر حمایتی بیمه برخوردار بوده‏اند، گرفتار تله فقر نشدند و بیمه ‏پرداز بودن شغل‏شان باعث شد حداقل حقوق مصوب قانون کار، برای آنان پرداخت شود و در چنین شرایطی دریافت حداقل حقوق مصوب در مناطق روستایی تا حد بسیار زیادی هزینه‏ های معیشت آن‌ها را پوشش داده است.

به‏ طور کلی بررسی‏ ها نشان می ‏دهد، درصد فقرایی که شغل‏شان رسمی و از چتر حمایتی برخوردار بوده‏ اند، بسیار کمتر از فقیرانی بوده که شغل‏ شان غیررسمی و کم ‏بهره‏ ور و فاقد بیمه ‏پردازی بوده است؛ بنابراین بررسی‏ ها نشان می‌دهد که داشتن پوشش بیمه‏ ای می‏ تواند راهی برای خروج از فقر باشد، این تفاوت در نقاط روستایی به‏ مراتب بیشتر از مناطق شهری است.

بیت الله برقراری مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در سراسر کشور ۹ تا ۱۰ میلیون نفر است که از این تعداد ۲ میلیون و ۷۱۰ هزار نفر عضو این صندوق هستند.

وی افزود: در دولت سیزدهم توانستیم بیش از ۶۱۰ هزار نفر عضو جدید جذب کنیم که این تعداد معادل پنج الی شش سال دولت‌های قبل بوده است.

برقراری گفت: با رویکرد نگاه به جامعه هدف صندوق که مولد و تولید کننده هستند با بقیه شدن خودشان می‌توانند آینده خود را تضمین کنند.

 مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: این صندوق مولود نظام اسلامی است و خدماتی که ارائه می‌دهد به این علت است که در حوزه بیمه‌ای نگرانی ندارند و بسیار برای جامعه هدف ارزشمند است.

احسان قنبری نسب
منبع: فارس
ارسال نظرات