۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۷۴۰۵۱۹
صدور انقلاب ۸؛

انقلاب اسلامی بزرگترین تهدید برای جهان غرب

انقلاب اسلامی بزرگترین تهدید برای جهان غرب
با اینکه صدور انقلاب اسلامی به معنای دخالت فیزیکی در امور کشور‌ها نیست، ولی الگوی اسلامی انقلاب بزرگترین تهدید برای ثبات و توازن آمریکا و غرب است.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، پدیده صدور انقلاب یکی از پیامدهای هر انقلابی در قرن معاصر بوده است و انقلاب اسلامی نیز از این قاعده مستتثنی نبوده است، هر نظام انقلابی در بطن خود یک سری آرمان های و خواسته های عالی دارد که برگرفته از نظریات رهبری انقلاب یا انگیزه های ذاتی انقلاب است.

امام خمینی (ره) در رابطه با معنای صدور انقلاب می فرمایند: معنای صدور انقلاب ما این است که همه ملت ها بیدار بشوند و خودشان را از این گرفتاری های که دارند و از این تحت سلطه بودنی که هستند و از اینکه همه مخازن آنها دارد به باد می رود و خودشان به نحو فقر زندگی می کنند نجات بدهد.( صحیفه نور ج 13، ص202)

انقلاب اسلامی بزرگترین تهدید برای آمریکا و غرب

آگاهی بخشی شرط لازم برای صدور انقلاب است ولی برای تحقق آن کافی نیست، به عبارت دقیق تر آگاهی بخشی مرحله مقدماتی صدور انقلاب است و در طی مراحل دیگر باید تکمیل شود، از این رو آزاد سازی کشورهای مستضعف و مظلوم از دست کشورهای مستکبر و ظالم مرحله نهایی صدور انقلاب می باشد.

ملت ها برای آزاد شدن از قید و بند استکبار داخلی و استعمار خارجی و برقراری عدالت و رفاه نیازمند بسیج همه آحاد مردم هستند که برعلیه دولت های ظالم قیام کنند که این کار توسط خود آنها باید انجام شود و ایجاد انقلاب بدون قیام خود ملت بی معنا است.

الگوسازی از جمهوری اسلامی ایران به عنوان ام القرای جهان اسلام از نیمه دوم جنگ تحمیلی برای کشورها اسلامی بلکه برای جهان سوم ایجاد شد و تثبیت این الگو مستلزم این است که دولتی بر اساس ارزش های اسلامی تثبیت شود و برای دیگران حکمرانی اسلامی ترویج و تبیین شود.

دولت اسلامی اگر بتواند کارآمدی اقتصادی و توسعه یافتگی خود را اثبات کند، دولت های اسلامی و غیراسلامی از او الگو برداری می کنند زیرا کارآمدی نظام اسلامی در تامین نیازمندی های مادی و معنوی انسان های معاصر را در عمل ثابت می کند.

بنابراین نیازی به صدور انقلاب نیست، دولت اسلامی اگر تمام تلاش و جهاد خود را به کار برد تا ایرانی آباد ساخته شود، برکات جمهوری اسلامی آشکار می شود و زندگی در این کشور مایه رشک کشورهای دیگر خواهد شد و آنها الگوی می گیرند.

هدف از صدور انقلاب دخالت نظامی در کشورها نیست بلکه انتقال فرهنگ اسلامی به کشورها است تا آنها نیز بر علیه ظلم و ستم قیام کنند، رهیر معظم انقلاب می فرمایند:  هدف این نیست که ما انقلاب را به شکل متعارف در عرف سیاسی و قاموس سیاسی به این کشور و آن کشور صادر کنیم؛ انقلاب چیزی نیست که با ابزارهای سیاسی بشود آن را صادر کرد یا با ابزارهای نظامی و امنیتی بشود آن را پیش برد،این غلط است؛ ما از اول، این راه را بستیم.

مسئله‌ی جمهوری اسلامی، مسئله‌ی باز تولید معارف والای اسلامی است، تا مسلمان ها احساس هویت کنند، احساس شخصیت اسلامی کنند، با تعالیم اسلام که نجات بخش بشریت است، آشنا شوند؛ بدانند این معنایش چیست که خداوند متعال می‌فرماید: پیغمبر را فرستادیم «و یضع عنهم اصرهم و الأغلال الّتی کانت علیهم»؛

این غل و زنجیرهائی که در محیط شرک‌آلود به پای انسان ها بسته است و اسلام می خواهد اینها را بگشاید، چیست؟ امت اسلامی بر اثر غفلت، مدتهای طولانی این حقایق را از یاد برده بود. امت اسلامی می‌تواند آزاد باشد، پیشرفته باشد، عالم باشد، عزیز باشد، مقتدر باشد؛ اینها به برکت تعالیم اسلامی به‌دست‌آمدنی است.

استکبار و دستگاه‌های استعماری در طول دویست سال سعی کردند این مفاهیم را از یاد مسلمانها ببرند؛ آنها را از هویت خودشان غافل کنند تا بتوانند دست تجاوز را به محیط سیاسی آنها، به محیط اقتصادی آنها، به فرهنگ بومی آنها دراز کنند و تطاول کنند. انقلاب اینها را به یاد امت اسلامی آورد.

تحت تاثیر انقلاب اسلامی حرکت های تازه ای در سطح جهان شکل گرفت و قدرت روز آفزون آن خطر آمریکا و غرب را تحت و شعاع قرار گرفت و بر همین مبنا استراتژیست های غربی با مطرح کردن خطر بنیادگرای اسلامی نشات گرفته از انقلاب اسلامی، ایران را به عنوان مهمترین تهدید کننده ثبات و توازن غربی تلقی می کنند، و بدیهی است که تمام تلاش خود را در جهت از بین بردن این نظام بکار می برند.

ارسال نظرات