۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۷۴۰۱۳۴
مسئول برگزاری دوره میثاق طلبگی حوزه علمیه خوزستان خبر داد؛

شرکت ۲۵۰ طلبه جدید خوزستانی در دوره میثاق طلبگی

شرکت ۲۵۰ طلبه جدید خوزستانی در دوره میثاق طلبگی
حجت الاسلام سواری از برگزاری دوره میثاق طلبگی(۱) در حوزه علمیه این استان با شرکت ۲۵۰ طلبه جدید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سواری، مسئول برگزاری دوره‌های میثاق طلبگی حوزه علمیه خوزستان در گفت‌وگویی از برگزاری دوره میثاق طلبگی(۱) ویژه داوطلبین جدیدالورود حوزه علمیه خوزستان در دو مقطع سیکل و دیپلم خبر داد و اظهار داشت: یکی از دوره‌هایی که لازم است برای داوطلبین جدید الورود به حوزه علمیه در سطح استان برگزار شود، دوره میثاق طلبگی است که همه ساله به صورت متمرکز در اهواز، برگزار می‌شود.

وی به بیان جزئیات برگزاری دوره میثاق طلبگی اشاره کرد و گفت: دوره میثاق طلبگی برای داوطلبین جدیدالورود حوزه در مقاطع سیکل و دیپلم به صورت مجزا به همت معاونت تهذیب حوزه علمیه خوزستان در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز در حال برگزاری است.

مسئول برگزاری دوره میثاق طلبگی حوزه علمیه خوزستان، اظهار کرد: تعداد شرکت کنندگان در این دوره ۲۵۰ نفر بوده که حدودا ۱۲۵ نفر از آنها در مقطع سیکل و ۱۲۵ نفر هم در مقطع دیپلم می‌باشند.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری دوره میثاق طلبگی این است که داوطلبین جدید الورود حوزه، شناخت نسبی نسبت به حوزه، آرمان‌ها، اهداف، رسالت طلبگی، کارکرد طلبگی، ویژگی‌های طلبه و مدیریت تحصیلی پیدا کنند.

مسئول برگزاری دوره میثاق طلبگی حوزه علمیه خوزستان به عناوین برنامه‌های برگزار شده در این دوره اشاره کرد و یادآور شد: آموزش راه و رسم طلبگی، آداب و اخلاق طلبگی، نظام تعلیم و تربیت حوزه‌های علمیه، سبک زندگی طلبگی، انس با قرآن، میثاق با شهداء (در یادمان شهید علی هاشمی اهواز)، پخش فیلم غریب، مصاحبه قرآنی و نماز، جلسات حلقه انس و ورزش و سلامتی از عناوین دوره میثاق طلبگی می‌باشند.

حجت الاسلام سواری خاطرنشان کرد: همچنین برای داوطلبین جدیدالورود حوزه علمیه خوزستان در مقطع دیپلم از حضور حجت الاسلام باقی از اساتید اخلاق برجسته حوزه علمیه قم به عنوان استاد اخلاق و مشاور در این دوره بهره بردیم.

وی اظهار کرد: در دوره میثاق طلبگی، طلاب در گروه‌های مختلف تقسیم شده و برای هر گروه یک سرگروه قرار دادیم تا مباحث مختلف خود را با وی مطرح کرده و از راهنمایی‌های او بهره‌مند شوند.

علی اصغر خواجه الدین

ارسال نظرات