۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۷۳۸۹۲۳
امام جمعه موقت تهران مطرح کرد؛

حماسه و غوغای مجالس حسینی حکایت از عشق ملت به مکتب دارد

حماسه و غوغای مجالس حسینی حکایت از عشق ملت به مکتب دارد
حجت الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری نام و یاد اباعبدالله(ع) و شهدای کربلا را سبب معنویت و طراوات و باعث وحدت بیشتر جامعه معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری امام جمعه موقت تهران در نماز جمعه عاشورای ۶ مرداد تهران که در دانشگاه تهران اقامه شد، ایام عزای حسینی را تسلیت گفت و از ابراز ارادت مردم متدین ایران به ساحت اهل بیت تشکر کرد.

خطیب جمعه تهران در فراز اول خطبه خود با اشاره به تقارن روز جمعه با عاشورای حسینی گفت: امروز همه نمازگزاران در ظهر عاشورا در حال خواندن نماز هستند، امام حسین(ع) هم کار خود را با اقامه نماز آغاز کرد. امام حسین(ع) در نمازهای کنار کعبه خطبه می‌خواند و روشنگری می‌کرد.

وی با اشاره به شور و شوق عزاداران حسینی اظهار داشت: ملت عزیز ایران و ملت‌های مومن و ارادتمندان اهل بیت در اقصی نقاط عالم مشغول تعظیم یکی از بزرگترین شعائر الهی هستند؛ این زنجیر زدن‌ها ، به سر و سینه زدن‌ها و اینکه هر کسی به زبان خود وصف حضرت اباعبدالله(ع) را می‌گوید ریشه در عشق و علاقه به سید الشهدا (ع) دارد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه غوغای مجالس حسینی را حکایت از عشق به مکتب دانست و افزود: این حکایت ریشه‌ در تقوایی دارد که خداوند به ملت ما کرامت کرده و باید قدر آن را دانست چرا که این مهم ریشه در دل‌ها است.

وی بیان داشت: نام و یاد حضرت اباعبدالله(ع) و یاد شهدای کربلا برای همیشه به دل ها معنویت و طراوات می دهد و باعث وحدت بیشتر جامعه می‌شود و در زیر این پرچم دلها و اندیشه‌ها به هم گره می‌خورد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری اضافه کرد: اگر شیاطین بخواهند در این مسیر وسوسه انگیزی کنند، کید شیطان به عنایت و برکت نام حسین ابن علی(ع) برطرف خواهد شد.

خطیب نماز جمعه تهران روز عاشورا را روز تجدید عهد برای ادامه راه اباعبدالله الحسین(ع) دانست، تصریح کرد: راهی پیش روی ملت عزیز ما باز شد و دست ملت ما پیشروی ملت‌های ستمدیده عالم گشوده شد. این راه، راه عزت، افتخار، بازگشت به بندگی خدا، تمسک به قرآن و عترت پیامبر اعظم است.

وی نشانه روشن تجدید عهد با اباعبدالله را، تجدید عهد با ولی فقیه زمان، برای زمینه‌سازی ظهظور حضرت بقیه الله است معرفی کرد که در همه مجالس ما هم جریان خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با اشاره به هتک حرمت نسبت به قرآن کریم گفت: این خیال خام و باطل دشمنان اسلام است اگر خواستند دو قطبی بین پیروان ادیان درست کنند و موفق نشدند چون مسلمان ها به همه کتاب های آسمانی احترام می کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه با این کار می خواستند اسلام هراسی را ترویج کنند اما باعث ترویج بیشتر اسلام و قرآن در منطقه خودشان خواهد شد، خاطرنشان کرد: اگر خواستند با عقبه صهیونیستی نام مردم فلسطین را تحت الشعاع قرار دهند بدانند که امروز صدای زوال و فرو ریختن ارکان زیست پر از ننگ آنها در همه عالم شنیده می شود.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: مگر آن روز که جماعت نابکار خواستند قرآن ناطق را از صحنه حذف کنند موفق شدند؟ بارها قبر مطهر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را با خاک یکسان کردند، اما موفق نشدند. قرآن نور خداست این نور ماندنی است و همه عالم را خواهد گرفت و این خفاشان محکوم به زوال و فنا هستند. این موج عاشورایی و حسینی و طوفانی که از این غیرت برپا شده قویترین پاسخ ها را به این جماعت نابکار خواهد داد.

وی با اشاره به سالروز تاسیس نماز جمعه آن را هدیه از امام حسین و محصول انقلاب اسلامی و قیام سیدالشهدا معرفی کرد و افزود: سالروز عملیات مرصاد نیز نزدیک است و این عملیات درس عبرتی برای منافقین پست بود و همچنان خون مطهر شهدای مظلوم عملیات مرصاد بلایی بر سر منافقین کور دل آورده است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در پایان با اشاره به وقوع انفجار در منطقه زینبیه دمشق خاطرنشان کرد: این واقعه دلهای مومنین و دوستداران حضرت زینب (س) را شکست. این رفتار مذبوحانه ما را به یاد مدافعین حرم انداخت و به یاد حاج قاسم و شهدای مظلوم مدافع حرم. این کارهای کور به جای نخواهد رسید. این حرم و حریم هزاران هزار عاشق دل داده دارد که سرو جان را فدای حرمت این حرمها خواهد کرد و آنها هم ره به جای نخواهند برد.

ارسال نظرات