۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۷۳۷۴۶۲

تقدیر آیت الله موسوی جزایری از تلاش امام جمعه اهواز برای حل مسائل مردم

تقدیر آیت الله موسوی جزایری از تلاش امام جمعه اهواز برای حل مسائل مردم
آیت الله موسوی جزایری یکی از ویژگی های عالم دینی را توجه به دنیای مردم عنوان و از زحمات امام جمعه اهواز برای حل مسائل مردم تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا در خوزستان، آیت الله موسوی جزایری در آئین عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه خوزستان که شامگاه دوشنبه در مدرسه علمیه المهدی(عج) زرگان برگزار شد، با اشاره به فراز«من کنت مولاه فهذا علی مولاه» از حدیث غدیر، اظهار داشت: در واقعه ی غدیر سئوالی مطرح می شود و آن این است که چرا پیامبر در این روز علی (ع) را به همراه خود بالای منبر برده و به آن حضرت اشاره کرده و گفته «فهذا علی مولاه» در حالی که می تونست خود بالای منبر رفته و از بالای منبر علی(ع) را معرفی کند؟ علماء در جواب این سئوال می گویند علت این کار پیامبر(ص) این بوده که ایشان می ترسیدند بعدها مخالفین و دشمنان امیرالمومنین(ع) کلمات و فضائلی که برای امیرالمومنین ذکر می کنند را به علی نام دیگری نسبت داده و بگویند مقصود پیامبر از «علی» در اینجا شخص دیگری است.

وی سپس به فراز« اللهم وال من والاه و عاد من عاداه وانصر من نصره واخذل من خذله» اشاره کرد و گفت: شما محبین، تبعیت کنندگان و یاری دهندگان امیرالمومنین(ع) بوده و مشمول دعای خیر پیامبر هستید.

رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان بیان داشت: پیامبر(ص) بعد از اینکه علی(ع) را به عنوان جانشین و وصی خود معرفی کردند از همه ی حاضرین خواستند که با امیرالمومنین(ع) بیعت کنند؛ این کار پیامبر مایه ی عذاب منافقین و مخالفین امام علی(ع) بود و آنها مجبور شدند که با امیرالمومنین(ع) بیعت کرده و جانشین شدنشان را به ایشان تبریک بگویند (یَقُولُونَ بِأَلْسِنَتِهِمْ مَا لَیْسَ فِی قُلُوبِهِمْ).

وی در ادامه ضمن عرض تبریک به طلابی که مفتخر به پوشیدن لباس مقدس روحانیت می شوند، عنوان داشت: امشب چند نفر از طلاب مستعد، فاضل و عالم افتخار این را پیدا می‌کنند که ملبس به لباس مقدس روحانیت شوند. باید توجه داشت که هر طلبه ای افتخار این را پیدا نمی کند که ملبس به لباس مقدس روحانیت شود و طلاب برای معمم شدن باید مراحل زیادی را پشت سر گذاشته و مورد ارزیابی قرار گیرند تا لیاقتشان ثابت شود.

آیت الله موسوی جزایری در ادامه گفت: همه ی علمای دین به فضل علم امیرالمومنین(ع) عالم شده و قطره ای از دریای بی کران علم امیرالمومنین(ع) را کسب کرده اند.

وی با اشاره به شعر«لا فَضْلَ إلّا لأهْلِ الْعِلْمِ، إنَّهُمْ عَلَی الْهُدی لِمَنْ اسْتَهْدی أَدِلاّءُ وَ قیمَه الْمَرْءِ ما قَدْ کانَ یُحْسِنُ هُوَ اْلجاهِلونَ لأهْلِ الْعِلْمِ أعْداءُ» منتسب به امیرالمومنین(ع) ابراز داشت: فخر فقط برای علماء است چرا که آنها هدایتگر و خدمتگزار مردم بوده و آنها را از ظلمات، گمراهی ها، مهلکه ها و مفاسد نجات می دهند.

رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان عنوان داشت: طبق آمار و بررسی هایی که از زندانیان به عمل آمده مشخص شده که بیشتر زندانیان کسانی هستند که ارتباطی با علما نداشته و در مساجد حضور نداشته اند.

وی یکی از ویژگی های عالم دینی را توجه داشتن به نیاز های مادی مردم در کنار نیازهای معنوی عنوان کرد و در این باره توضیح داد: علما علاوه بر هدایت مردم و جلوگیری از گمراهی آنها برای حوائج دنیوی مردم نیز احساس مسئولیت می کنند؛ در واقع علما کسانی هستند که هم به درد دین و هم دنیای مردم بخورند.

آیت الله موسوی جزایری ادامه داد: نمونه ی بارز یک عالم دینی حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان است که چندی پیش به یک منطقه از مناطق محروم اهواز که سه روز آب نداشت رفته و توانستند با پیگیری های فراوان و کمک سپاه حضرت ولی عصر(عج)، شهرداری و آبفا مشکل آب آن منطقه را حل کنند.

وی در پایان گفت: الحمدلله افراد زیادی به بنده مراجعه کرده و مشکلاتشان را در میان می گذارند من نیز در حد توانم همواره سعی کردم که مشکلات آنها را حل کنم.

ارسال نظرات