۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۶
کد خبر: ۷۳۴۳۹۷
مدیر حوزه های علمیه خوزستان تأکید کرد؛

لزوم نگاه بین المللی به حوزه علمیه خوزستان

لزوم نگاه بین المللی به حوزه علمیه خوزستان
مدیر حوزه های علمیه خوزستان با اشاره به همسایگی استان خوزستان با کشورهای عربی خلیج فارس بر لزوم نگاه بین المللی حوزه علمیه استان تأکید کرد تا از این ویژگی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار سرویس استان‌های خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدمحمدعلی بلادیان مدیر حوزه های علمیه استان خوزستان امشب در جمع طلاب خوزستانی مقیم قم که در مسجد امیرمؤمنین دورشهر برگزار شد، اظهار داشت: مشکلات زیادی در کشور وجود دارد که یکی از راه‌حل‌های بسیاری از این مشکلات تقویت حوزه‌های علمیه است.

وی با اشاره به سرکشی مدیران و معاونین حوزه علمیه استان خوزستان از مدارس علمیه استان، گفت: ظرفیت طلاب و حوزه های خوزستان بسیار بالا است اما تا نقطه مطلوب فاصله فراوانی وجود دارد.

حجت الاسلام بلادیان با تأکید بر پهنای وسیع استان خوزستان، این استان را ویژه دانست و تصریح کرد: وضعیت جغرافیایی خوزستان به واسطه همسایگی با کشورهای عربی خلیج فارس ایحاب می کند حوزه علمیه آن گام های بین المللی را بردارد؛ لازم است نگاه های در سطح کشورهای عربی وجود داشته باشد تا توان تأثیرگذاری حوزه های علمیه را بالا ببرد.

وی با اشاره به حضور قومیت های مختلف در استان خوزستان، نیاز به مبلغ را بسیار بالا معرفی کرد و گفت: در بعضی از مناطق خانه عالم نیز وجود دارد اما مبلغی حضور پیدا نمی کند و اگر کسی اعلام آمادگی کند مورد استقبال مرکز مدیریت استان قرار می گیرد.

مدیر حوزه های علمیه خوزستان با اشاره به مشکلاتی که گریبان گیر مدارس علمیه شده است، از لزوم نگاه ویژه به استان خوزستان گفت و تصریح کرد: لازم است رشته های تخصصی بیشتری در مدارس خوزستان در نظر گرفته شود که با ستاد کشوری در قم در تعامل هستیم تا اجازه برپایی رشته های بیشتری را بگیریم.

ارسال نظرات