۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۷۲۹۶۶۳
رئیس جامعه المصطفی:

نیازمند بازتولید دانش های معنوی در عرصه علوم انسانی و تجربی هستیم

نیازمند بازتولید دانش های معنوی در عرصه علوم انسانی و تجربی هستیم
رئیس جامعه المصطفی با اشاره به اینکه حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی آرمان متعالی انقلاب است، گفت: نیازمند بازتولید دانش های معنوی در علوم انسانی و تجربی هستیم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی رئیس جامعه المصطفی العالمیه پیش از ظهر امروز در دهمین همایش «قرآن، عترت و سلامت» که در مجتمع آموزشی امام خمینی برگزار شد، گفت: حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی آرمان والا و متعالی انقلاب اسلامی است؛ تشکر ویژه ای از مردم ایران دارم که امیدهای دشمنان را سیاه کردند و حضور بی نظیری داشتند.

وی ادامه داد: طراحی بی نظیری در طول پاییز اخیر صورت گرفت و دشمنان ما همه امکانات خود به خصوص امکانات رسانه ای را به صحنه آوردند؛ انقلاب اسلامی در کوران حوادث آبدیده شده است و این چند دهه بدون توطئه علیه انقلاب نگذشته است؛ توطئه جنگ داخلی، تجزیه طلبی و درگیری هایی که در استان های مرزی وجود داشت و ناآرامی هایی که به دست دشمن در داخل صورت می گرفت نشان از تلاش دشمنان علیه انقلاب دارد.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: جنگ هشت ساله ای به ایران اسلامی تحمیل شد که طی امکانات زیادی توسط مدعیان حقوق بشر به جنایتکاری به نام صدام داده شد تا با انقلاب بجنگد؛ انقلاب اسلامی از همه گردنه ها سرافرازانه عبور کردند زیرا استحکام پایه های انقلاب و ریشه های عمیق آن بارها خود را ثابت کرده است و باید از حضور پرمعنای مردم ایران تشکر کرد.

وی با اشاره به همایش «قرآن عترت و سلامت» اظهار داشت: از دانشگاه علوم پزشکی تشکر می کنم و امیدوار هستم این همایش تلاشی در جهت تحقق تمدن اسلامی باشد؛ تاریخ با شکوه تمدن اسلامی گویای این است که مکتب فکری اسلام ظرفیت تولید دانش های معنوی و همراه با نگاه الهی را داشته است و ما امروز نیازمند بازتولید چنین دانش هایی در عرصه علوم انسانی و علوم تجربی در تمدن جدید اسلامی هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی در پایان خاطرنشان کرد: می توان مبتنی بر یک جهان بینی توحیدی و الهی تولید دانش کرد و چنین دانش هایی می توانند تولید معنویت کنند و در نتیجه با این دانش ها می توان جامعه ای را تربیت کرد که سرشار از معنویت باشد؛ نکته ای اساسی برای شکل گیری تمدن جدید و نگاه معنوی به عالم نگاه به آیات آفاقی خداوند است.

ارسال نظرات