۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۰
کد خبر: ۷۰۹۹۰۵
ایران جوان (۱۱)؛

حوزه علمیه برای تقویت ازدیاد نسل با تمام قوا به میدان بیاید

حوزه علمیه برای تقویت ازدیاد نسل با تمام قوا به میدان بیاید
حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر گفت: حوزه علمیه برای تقویت بنیان خانواده باید با تمام قوا به میدان بیاید چرا که همه ما مسؤول رشد و ترقی بنیاد خانواده و ازدیاد نسل هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر، نایب رییس مجمع طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره به آیه 6 سوره تحریم که خداوند می فرماید ای کسانی که ایمان آورده اید خود را با خانواده خویش از آتش دوزخ نگاه دارید، گفت: مهم ترین پایگاه در اسلام خانواده است.

وی در ادامه با بیان اینکه اسلام خانواده را ممتازترین نهادها در جامعه بشری می داند ابراز داشت: بهترین محل برای رشد و ترقی فرزندان شایسته باید متوجه خانواده ها باشد چرا که مهمترین محل پرورش فرزندان نهاد مقدس خانواده است.

نایب رییس مجمع طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم یکی از هدف های دشمنان را شبیخون زدن به نهاد خانواده دانست و اظهار داشت: والدین نباید اجازه دهند فضای مجازی جایگزین خانواده شود چرا که بزرگترین هدف گردانندگان و افراد پشت صحنه فضای مجازی از بین بردن خانواده و نهادینه کردن فساد در افراد است.

استاد حوزه و دانشگاه یکی از اهداف گردانندگان و افراد پشت صحنه فضای مجازی را ترویج ازدواج سفید برشمرد و گفت: ازدواج سفید مقابل روح و جسم احکام دین اسلام و سنت اصیل ایرانی ایستاده و دقیقا به دنبال از بین بردن نهاد خانواده است چرا که در ازدواج سفید روح خانواده مورد هدف قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با تاکید بر اینکه نخبگان باید برای ازدیاد و تربیت نسل با برنامه ریزی دقیق و مدون جامعه را نفر به نفر نسبت به شاکله خانواده و تاثیر آن بر آینده آگاه کنند، افزود: ما مطالب اقتباسی از قرآن و احادیث محکمی برای تقویت بنیان خانواده داریم که انتشار صحیح آن نیازمند عزم جدی مبلغین دین و نخبگان دانشگاهی است تا بتواند جلوی هجوم فرهنگی دشمن را بگیرد.

رییس پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر در پایان با تاکید بر اینکه حوزه علمیه وظیفه مهمی در این زمینه دارد، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه نباید نهادهایی مانند آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد های فرهنگی دیگر را مسؤول این مسأله مهم بداند بلکه خود هم باید با تمام قوا به میدان بیاید چرا که همه ما مسؤول رشد و ترقی بنیاد خانواده و ازدیاد نسل هستیم.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
چه تیتر زدین
Bulgaria
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
یعنی دقیقا چیکار کنن
0
0