۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۳
کد خبر: ۷۰۸۲۵۷
رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین عنوان کرد؛

حمایت از فلسطین وظیفه شرعی و دینی همه امت‌های اسلامی

حمایت از فلسطین وظیفه شرعی و دینی همه امت‌های اسلامی
حجت الاسلام والمسلمین اختری گفت: حمایت از فلسطین وظیفه شرعی و دینی همه امت‌های اسلامی است و برخی کشورهای اسلامی به خاطر سکوتشان در مقابل اسرائیل باید شرمسار باشند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی اختری رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین عصر پنجشنبه در نشست تخصصی قدس مقدس که در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، گفت: مقاومت در برابر دشمنان اسلام، مقاومت مردم فلسطین در داخل این کشور و تحولاتی که امروزه شاهد هستیم که از موضوعات خاص است.

وی افزود: اینکه جمهوری اسلامی این گونه وارد شده است و موضع گیری ایران نسبت به رژیم اشغالگر قدس سوالی است که احتمالاً برای برخی به وجود آمده است  همچنین سوال دیگر این می باشد که در شرایط فعلی با توجه به شرایط بین المللی چه کارهایی را باید انجام داد.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ابراز کرد: حوزه های علمیه و دانشگاه نقش بزرگی را بر عهده دارند حوزه های علمیه شیعه و سنی باید در مسئله فلسطین حضور فعال داشته باشند.

وی با اشاره به نیروهای مقاومت اظهار کرد: نقطه قدرت جنگ سوریه در مقابل داعش نیروهای مقاومت بودند رهبری فرمودند این جنگ علیه مقاومت بر سوریه است لذا باید در کنار آن ایستادگی کنیم؛ تمام کشورهایی که روزگاری به صدام علیه ایران کمک های مالی کردند برای سرنگونی حکومت بشار اسد با هم همکاری داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین اختری با تاکید بر اینکه اسرائیل سال‌هاست تلاش می کند بیت المقدس را یهودی کند، تصریح کرد: قسمت به قسمت محله های اطراف بیت المقدس را می‌گیرند و متجاوزانه ساکنان آنجا را از محله زندگی خود خارج می کنند.

وی ادامه داد: ۴۰ سال گفتگو های مختلفی با اسرائیل شده است اما یک خانه را به مردم فلسطین برنگردانده و حتی یک زندانی فلسطینی را آزاد نکرده است، گفتگوها یک شب آرام را به مردم فلسطین هدیه نداده است لذا تنها راه مقاومت و ایستادگی تا نابودی این رژیم صهیونیستی است.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین با اشاره به اینکه امام بر مبنای دین و اسلام فرمودند نباید اسرائیل بر فلسطین سلطه پیدا کند، یادآور شد: اگر دستور امام و تشکیل مقاومت نبود، همانند جولان کل مناطق لبنان در دست اسرائیل بود.

وی عداوت اسرائیل نسبت به مسلمانان را عقیده پایان نایافتنی صهیونیسم برشمرد و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی بر مبنای دین مقابل اسرائیل ایستاده بود اگر جمهوری اسلامی همانند برخی از کشورهای عربی رفتار کرده بود، امروز باید در مرزهای ایران مبارزه می‌کردیم اما امروزه اسرائیل را در آن نقطه زمین گیر و مشغول کرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین اختری حمایت از فلسطین را وظیفه شرعی دانست و اظهار داشت: اسرائیل امروز جرأت حمله و جنگ بر علیه حزب الله را ندارد، حمایت از فلسطین وظیفه شرعی و دینی همه امت‌های اسلامی است، کشورهای اسلامی به خاطر سکوتشان در مقابل اسرائیل باید شرمسار باشند.

وی در پایان ابراز داشت: جمهوری اسلامی برای دفاع از سرزمین های اسلامی و دفاع از مردم مظلوم فلسطین و برای دفاع از عزت، نظام و سرزمین خود، دفاع از فلسطین را وظیفه شرعی و دینی خود می داند.

ارسال نظرات