۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۶۹۵۵۲۸

کتاب غیبت طوسی تجدید چاپ شد

کتاب غیبت طوسی تجدید چاپ شد
هشتمین چاپ کتاب غیبت طوسی با ترجمه فارسی توسط انتشارت کتاب جمکران روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا،شیخ طوسی، از برجسته‌ترین چهره‌های علمی جهان تشیع و شخصیت مورد اعتماد شیعه در قرن پنجم هجری است. او حدود 13 سال قبل از وفاتش کتابی نوشته و هنگام نگارش آن، به بسیاری از منابع مهم قدما و کتاب‌های معتبر خطی و نسخه‌های اولیه آنها دسترسی داشته که باعث افزایش اعتبار کتاب و متمایز شدن آن از سایر کتب مشابه گشته است.

شیخ طوسی در این کتاب که الغیبه نام دارد به علت و انگیزه غیبت امام زمان و حکمت الهی که موجب آن گردیده، با بهترين دلايل عقلى و شرعى بر وجود امام زمان و غيبت و ظهور آن حضرت در آخرالزمان اشاره کرده است. کتاب او از بهترین، مهم‌ترین و کامل‌ترین منابع شیعه درباره مسئله غیبت امام زمان عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف است. شيخ طوسى، در نگارش اين اثر ارزش‌مند و گران‌بها شيوه‌هایى نو و ابتكارى به كار گرفته و به تمام جوانب غيبت امام زمان اشاره نموده و با استدلال به قرآن و روايات پيامبر و ائمه معصومين و حكم عقل، به پاسخ‌گويى شبهات و اشكالات مخالفين پرداخته است و در آن بسيارى از فضايل امام زمان، سيره و روش آن حضرت را در زمان غيبت و هنگام ظهور بيان كرده و بسيارى از علائم ظهور وى را ذكر نموده است. این کتاب در طول هزار سال، پیوسته مورد توجه علما و فقهای شیعه بوده و بزرگان، در تالیفات خود بسیار به آن استناد کرده و از آن نقل نموده‌اند.

کتاب غیبت طوسی را انتشارت کتاب جمکران به فارسی ترجمه کرده است و اکنون هشتمین چاپ آن وارد بازار نشر شده است. این کتاب به تحقیق و تنظیم مجتبی عزیزی در هشت فصل، 832 صفحه و قیمت 145000 تومان در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

ارسال نظرات