۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۳
کد خبر: ۶۶۸۱۳۶
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه:

حضور طلاب در بیمارستان ها سبب تقویت روحیه معنوی بیماران کرونایی می شود

حضور طلاب در بیمارستان ها سبب تقویت روحیه معنوی بیماران کرونایی می شود
کرمانشاه - امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: حضور طلاب در میان بیماران کرونایی در بیمارستان ها سبب تقویت روحیه معنوی این بیماران می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا «عبدالرحمن مرادی» امشب در دیدار جمعی از پرسنل و کادر درمانی شهر کرمانشاه که با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه از اسفندماه سال گذشته تاکنون شاهد جولان ویروس منحوس کرونا در سطح کشور و استان هستیم.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه سخنان خود گفت: با وجود تلاش های شبانه روزی شما پزشکان و کادر درمان باید اذعان کرد که برخی از شهروندان با کمال بی تفاوتی نه تنها کمکی به قطع زنجیره این بیماری نکرده اند بلکه خود به عاملی برای شیوع و گسترش بیشتر این بیماری در سطح جامعه مبدل شده اند.

این عالم اهل سنت با تاکید بر ضرورت حمایت همه جانبه از کادر درمان استان و کشور، بیان کرد: پزشکان، پرستاران و کادر درمان اکنون در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا هستند و متاسفانه تاکنون تعدادی زیادی از این عزیزان جان خود را در این راه از دست داده اند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با اشاره به اینکه تداوم این وضعیت می تواند توان و قدرت کادر درمانی و پزشکی را تضعیف کند، گفت: قریب به 9 ماه است که تیم های درمانی و پزشکی به صورت شبانه روز در حال پذیرش، درمان و... بیماران کرونایی هستند، لذا از مردم می خواهیم که در این باره خوب فکر کنند و خود را جای این عزیزان قرار دهند.

ماموستا مرادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بسیاری از گروه های جهادی به ندای رهبر معظم انقلاب در بحث مبارزه با کرونا لبیک گفته اند، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در نشستی که با اعضای ستاد ملی کرونای کشور داشتند، از عموم گروه های جهادی خواستند که وارد میدان شوند و ملت ایران نیز با حس ولایتمداری که دارند به ندای ایشان لبیک گفتند.

این عالم اهل سنت در ادامه به کمک های مومنانه در سطح کشور اشاره داشت و بیان کرد: تقریبا از نیمه شعبان امسال شاهد تشکیل سنت حسنه ای به نام «کمک های مومنانه» در کشور هستیم که تاکنون چندین مرحله از این برنامه در کشور به ویژه در استان کرمانشاه انجام شده است.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه ادامه داد: به همین منظور از خیرین و نیک اندیشانی که در اجرای این طرح عام المنفعه حضوری جهادی و مردمی داشته اند تقدیر می کنیم و امیدواریم که این کمک های مومنانه تا ریشه کن شدن ریشه فقر در کشور  و استان ادامه داشته باشد.

ماموستا مرادی با تقدیر از حضور طلاب و روحانیون در کنار کادر پزشکی در بیمارستان ها، گفت: حضور طلاب در میان بیماران کرونایی در بیمارستان ها باعث تقویت روحیه این بیماران می شود و این حرکت طلاب نشان داد که قشر روحانی و طلبه هرگز از جامعه اسلامی جدا نبوده و نیست.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: از مردم فهیم استان کرمانشاه درخواست داریم برای کنترل و از بین بردن این ویروس منحوس تمام ضوابط و دستورالعمل های بهداشتی را کاملا رعایت کنند، زیرا هرگونه اهمال کاری ما می تواند بر افزایش آمار مرگ و میر بر اثر کرونا تاثیر مستقیم داشته باشد./1400/پ210/ب1

ارسال نظرات