۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۵۷۲۵۳۷

ائمه جمعه بر لزوم حل مشکلات اقتصادی مناطق آزاد تاکید کردند

امام جمعه منطقه آزاد ارس در گفت‌وگو با ائمه جمعه مناطق آزاد کشور در خصوص برخی از مشکلات پیش آمده برای اصناف، کسبه و بازاریان به تبادل نظر پرداخت.
سنجری امام جمعه جلفا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی سنجری، امام جمعه منطقه آزاد ارس جلفا در گفت‌وگوی تلفنی با ائمه جمعه مناطق آزاد کشور، امام جمعه کیش(حجت الاسلام حسن زاده)، امام جمعه قشم(حجت الاسلام جوکار)، امام جمعه انزلی(حجت الاسلام شمس الدین)، امام جمعه چابهار(حجت الاسلام موسوی)، امام جمعه ماکو (حجت الاسلام رنجبری) و امام جمعه آبادان(حجت الاسلام ابراهیمی پور) در خصوص برخی از قوانین وضع شده برای این مناطق و مشکلات پیش آمده برای اصناف، کسبه و بازاریان به تبادل نظر پرداخت.

حجت الاسلام سنجری در این تماس های تلفنی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی به تنهایی و از سوی یک قوه حل نمی شود، اظهار داشت: در سایه برخی از قوانین وضع شده در مناطق آزاد متاسفانه شاهد حاکم شدن رکود خاصی در اصناف، کسبه و بازاریان هستیم که اصل قضیه فراگیر بوده و موجب تعطیلی برخی از صنوف مختلف شده به طوری که کمر این قشر زیر این فشار اقتصادی و قوانین موجود خمیده شده است.

وی در ادامه ضمن پیشنهاد به ائمه جمعه مناطق آزاد و تاکید بر تشکیل نشست فوق العاده در خصوص حل این مشکلات گفت: با در نظر گرفتن مشکلات مردم، ائمه جمعه نیز وظیفه دارند تا در راستای حل وضعیت اقتصادی پیش آمده برای مناطق آزاد نشست فوق العاده ای با محوریت قانون ثبت سفارش کالا در جهت حل مشکلات کسبه، اصناف و بازاریان با مد نظر قرار دادن منویات مقام معظم رهبری در راستای حمایت از تولید و کالای ایرانی با مسؤولان امر مشروط به حصول نتیجه تشکیل داده تا گره ای از مشکلات مردم این مناطق باز شود.

امام جمعه جلفا با اشاره به اینکه در جریان تحریم های استکبار جهانی، مناطق آزاد می توانند نقش موثری در اقتصاد کشور ایفا کنند، گفت: کشور با قرارگیری در همسایگی ۱۶ کشور می تواند به گفته مقام معظم رهبری  با پول هر کشور داد و ستد کرده و ضمن حذف دلار در مبادلات اقتصادی، حیات اقتصادی کشور را دوباره جان ببخشد و این امر مستلزم حذف برخی از قانون هایی است که به ضرر کسانی است که در مناطق آزاد در حال فعالیت اقتصادی هستند.

حجت الاسلام سنجری کسبه، بازاریان و اصناف را مرزبانان حقیقی مرزهای کشور معرفی کرد و خاطر نشان کرد: مرزهای امروز کشور نه تنها با تهدیدی روبه‌رو نیستند؛ بلکه فرصتی هستند تا اقشار مختلف مردم بخصوص کسبه، بازاریان و اصناف کمک حال اقتصاد کشور باشند.

وی ادامه داد: اگر مردم شهرهای مرزی نباشند و فکری به حال اقتصاد مناطق آزاد صورت نگیرد با توجه به مهاجرت معکوسی که بی شک صورت می گیرد مناطق آزاد امید ها را نا امید خواهد کرد.

براساس این گزارش، در این گفتگوی تلفنی ائمه جمعه مناطق آزاد کشور نیز با اتفاق نظر از تشکیل نشست فوق العاده ای در این خصوص استقبال کرده و خواستار حل این موضوع در چهارچوب سیاست های اقتصادی مقام معظم رهبری و حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی شدند./935/د103/ب1

ارسال نظرات