۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۵۷۱۱۵۴
رییس سازمان تبلیغات اسلامی در سفر به شهرکرد:

نقش مبلغان دینی در کاهش آسیب های اجتماعی غیرقابل انکار است

حجت الاسلام خاموشی، استفاده از ظرفیت روحانیان و مبلغان دینی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی را غیرقابل انکار دانست و گفت: یک هزار پایگاه فرهنگی در مناطق حاشیه نشین و مناطق پر آسیب کشور در راستای کاهش آسیب های اجتماعی فعال می شود.
حجتالاسلام والمسلمین خاموشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام سیدمهدی خاموشی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی، پیش از ظهر امروز با سفر به استان چهارمحال و بختیاری، با استاندار و معاونانش دیدار و گفت و گو کرد.

حجت الاسلام خاموشی با تأکید بر اینکه کاهش آسیب های اجتماعی مهمترین رسالت امروز متولیان امور فرهنگی و در رأس همه سازمان تبلیغات اسلامی است، اظهار کرد: یک هزار پایگاه فرهنگی در مناطق حاشیه نشین و مناطق پر آسیب کشور در راستای کاهش آسیب های اجتماعی فعال می شود که تاکنون از این تعداد ۸۶ پایگاه فرهنگی فعال شده است.

حجت الاسلام خاموشی با بیان اینکه در حال حاضر این پایگاه های فرهنگی در ۱۰ استان کشور فعال شده اند، تصریح کرد: دو کار عمده و مهم در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در دستور کار قرار داده ایم که یکی حضور در مناطق حاشیه نشین برای کاهش آسیب های اجتماعی و حضور در روستاها برای کاهش مهاجرت به شهرها است.

وی استفاده از ظرفیت روحانیان و مبلغان دینی در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی را غیرقابل انکار دانست و افزود: به دنبال آن هستیم با فعال سازی پایگاه های فرهنگی با محوریت روحانیان و مبلغان دینی در مراکز مناطق حاشیه نشین و مناطق پر آسیب زمینه کاهش آسیب های اجتماعی را فراهم کنیم و یقین داریم شدنی است.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه اگر مسأله حاشیه نشینی در کشور حل شود بخش عمده ای از آسیب های اجتماعی برطرف خواهد شد، خاطرنشان کرد: به یقین یکی از عوامل اصلی ایجاد حاشیه نشینی، مهاجرت روستائیان به شهرها است که طی سال های اخیر افزایش داشته است و باید جلوی آن گرفته شود که بهترین کار در این راستا استفاده از ظرفیت روحانیاتن متخصص و کارآزموده است.

حجت الاسلام خاموشی با بیان اینکه نقش روحانیان طرح هجرت و و مستقر در روستاها در کاهش مهاجرت مردم به شهرها اساسی و کاربردی است، گفت: باید دولت با همه توان وارد میدان عمل شود و حمایت از امور دینی خصوصا در مناطق محروم را در اولویت برنامه های خود قرار دهد./9457//۲۰۳/خ

ارسال نظرات