۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۵۶۳۷۷۵

عالم اهل سنت مصر احیای سنت نبوی را خواستار شد

عضو مجمع پژوهش‌های اسلامی با ابراز تاسف از مهجور ماندن سنت نبوی بر لزوم احیای سنت رسول گرامی اسلام(ص) تاکید کرد.
خالد الجندی عضو مجمع پژوهش های اسلامی الازهر

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ خالد الجندی عضو مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر با انتقاد از فتوای سلفی‌ها در تحریم استفاده از وسایل تزیینی در برگزاری جشن استقبال از ماه مبارک رمضان تاکید کرد که این فتوا فاقد ادلّه معتبر فقهی است.

شیخ جندی گفت: نمی‌توان حکم به حرمت استفاده از وسایل تزیینی مانند فانوس‌های زینتی در جشن ماه مبارک رمضان را صادر کرد زیرا فتوای حرمت باید مستند به دلیل صحیح از کتاب و سنت باشد.

وی با اشاره به استدلال سلفی‌ها خاطر نشان کرد: اینکه گفته شود در فانوس‌های زینتی از موسیقی استفاده شده بنابراین استفاده از آنها حرام است، سخن دقیقی نیست زیرا اولا موسیقی مورد استفاده در جشن‌ها غنایی نیست و ثانیا در میان ائمه اربعه اجماعی برای تحریم موسیقی وجود ندارد.

عضو مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر افزود: فانوس‌های تزیینی موجب سرور و شادمانی در میان کودکان شده و آنان را به ماه مبارک رمضان و انجام اعمال آن تشویق می‌کنند بنابراین استفاده از آنها حتی در فرض استعمال موسیقی حرام نیست.

شیخ الجندی با تاکید بر دوری از شناساندن اسلام به عنوان دین حزن و اندوه اظهار داشت: اصل در هر عملی اباحه است و قرآن نیز زینت و زیبایی را مباح دانسته است. آداب و رسوم استقبال از ماه مبارک رمضان نیز در ذیل عنوان اباحه قرار می‌گیرد.

عالم اهل سنت مصر همچنین با انتقاد از عمل نشدن به سنت رسول گرامی اسلام(ص) مانند کمک به همسران در کارهای منزل تصریح کرد: باید سنت نبوی را بار دیگر احیا کنیم. رسول گرامی اسلام(ص) خود کارهای شخصیشان را انجام داده و در کارهای منزل نیز کمک می‌کردند. همکاری مرد در امور منزل از ارزش‌های مردانه او نمی‌کاهد./981/ب902/ف

ارسال نظرات