۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۵۵۸۳۰۵
آیت الله مقتدایی:

موسوعه حوزه و روحانیت مجموعه ای کم نظیر است

عضو جامعه‌ مدرّسین حوزه‌ علمیه‌ قم موسوعه منشور حوزه و روحانیت برگرفته از فرمایشات رهبر انقلاب را مجموعه ای کم نظیر توصیف کرد.
منشور روحانیت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا آیت الله مقتدایی عضو شورای حوزه‌های علمیه‌ کشور ظهر امروز، در دیدار با اعضای ستاد ترویج و بهره‌وری  منشور حوزه و روحانیت ، ضمن استماع گزارش محتوا، رونمایی از اثر و تقدیر از برنامه‌های ستاد ترویج، اظهار داشت: وجود این اثر باعث خوشحالی است، این یک  خدمت پایدار و ماندگار برای حوزه‌های علمیه و روحانیت است که امیدواریم برکاتش در آینده نصیب حوزه‌های علمیه و روحانیت شود و بتواند الگویی برای طلّاب قرار گیرد که موجب رشد و تقویت علمی و تهذیبی آنها در حوزه‌ها شود.

وی منشور امام خمینی(ره) را سبب مصونیت حوزه و روحانیت دانست و بیان کرد: منشور حوزه و روحانیت مرحوم امام خمینی واقعاً‌ پایه و اصلی برای حرکت روحانیت و مسیر حوزه‌های علمیه است تا از هرگونه خطا و خطری مصون باشند و به تکامل و کمال مطلوب برسند و اگر منشور حوزه و روحانیت با بیانات و نظرات رهبر معظّم انقلاب توضیح داده شود  باعث خرسندی و شکوفایی کامل آن می‌شود.

عضو جامعه‌ مدرّسین حوزه‌ علمیه‌ قم توجه به دیدگاه رهبر معظم انقلاب را تضمین حرکت در مسیر صحیح دانست و تصریح کرد: دیدگاه‌های رهبر معظّم انقلاب حکیمانه، عالی و  صددرصد اسلامی است و از جایگاهی عظیم برخوردار است، از این رو زمانی‌‌که این بیانات و دیدگاه‌‌ها به‌عنوان تفسیر بیانات مرحوم امام قرار بگیرد، حرکت صحیحی را نشان خواهد داد که تضمین‌کننده‌ی کمال واقعی و  سعادت دنیا و آخرت خواهد بود.

وی موسوعه منشور حوزه و روحانیت را کم نظیر دانست و ابراز داشت: این موسوعه، یک مجموعه‌ی بسیار زیبا، عالی و قابل استفاده است که می‌تواند  الگویی کم‌نظیر برای کسانی که در مسیر حق و حقیقت حرکت می‌کنند، باشد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه‌ کشور ادامه داد: مناسب می‌دانم خود من این موسوعه را در جلسه‌ شورای عالی مطرح کرده و در صورت وجود نظری جدید در نشر شخصا به شما اطلاع رسانی کنم.

وی با بیان این نکته که مناسب بود که از اوّل با  شورای عالی رایزنی می‌شد تا خود  شورای عالی برگزارکننده‌ رونمایی باشد اظهار داشت: گرچه مدیریت حوزه منصوب شورای عالی بوده و هیچ‌گونه جدایی بین این دو نهاد وجود ندارد؛ اما درصورت رونمایی این اثر توسط شورای عالی از جایگاه بهتر و مناسب‌تری برخوردار می‌شد.

آیت الله مقتدایی ابراز امیدواری کرد که این اثر گرانقدر مورد عنایت امام زمان(عج) قرار بگیرد و بیان کرد: امید است که این  خدمت عظیم به روحانیت و حوزه‌های علمیه، مورد عنایت ویژه‌ی امام زمان (عج) که صاحب حوزه‌های علمیه هستند قرار بگیرد؛ چراکه این اثر خدمت مستقیم به  ایشان است و حتماً در کتاب‌خانه‌های مدارس علمیه باید در دسترس باشد.

وی با تأکید بر ضرورت توزیع مناسب این موسوعه گفت: نباید به چاپ این اثر اکتفا شود و حتماً برنامه‌ای برای توزیع این اثر پیش‌بینی و اجرا شود تا در اختیار حوزویان قرار گیرد، پول و بودجه‌ای که برای این نوع کارها هزینه شود یقینا مورد  رضای امام زمان(عج) خواهد بود.

عضو جامعه‌ مدرّسین حوزه‌ علمیه‌ قم در ادامه افزود: بایستی بعد از ترویج این موسوعه، پیگیر میزان تأثیر آن هم باشید و نتایجی که طلاب و اساتید هر مدرسه‌ای از این اثر گرفته‌اند باید ارزیابی شود.

وی در پایان ضمن دعای خیر برای سازندگان این اثر با تأکید بر استفاده آن در ابعاد مختلف گفت: این اثر به‌طور  گسترده توزیع شود و برای مطالعه، پژوهش، مقاله‌نویسی و مسابقه، مورد تأکید قرار گیرد و نتایج آن رصد شود؛ از این‌رو بایستی تبیین، ترویج و نتیجه‌گیری در برنامه قرار گیرد.

گفتنی است در این دیدار، یک دوره از موسوعه‌ی 15جلدی منشور حوزه و روحانیت«کتاب مرجع دیدگاه‌ها و مطالبات حوزوی امام خامنه‌ای» به آیت‌الله مقتدایی به عنوان نایب رییس شورای عالی حوزه‌های علمیه‌ کشور اهدا شد./۸۷۶/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات