۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۵۵۳۳۰۱
حجت الاسلام معصوم نیا:

مشکلات اقتصادی ناشی از حاکم بودن نگاه لیبرال است

عضو هیأت علمی گروه اقتصاد دانشگاه خوارزمی گفت: مشکلات موجود در بخش اقتصادی کشور بدلیل نگاه لیبرال و دگر اندیشی است که در اقتصاد حاکم بوده و برخی افراد به توان اسلام در مدیریت عرصه های مختلف اعتقادی نداشته و اعتقاد زیادی به اقتصاد غرب دارند.
حجت الاسلام معصوم نیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام غلامعلی معصوم نیا عضو هیأت علمی گروه اقتصاد دانشگاه خوارزمی در نشست تخصصی «بررسی ریشه های اقتصادی و فرهنگی اعتراضات اخیر با نگاهی به نقش مؤسسات مالی»که پیش از ظهر امروز در خبرگزاری حوزه برگزار شد، با اشاره به لزوم پاسخگویی به مطالبات به حق مردم عنوان کرد: اگر نظام نتواند نسبت به مطالبات توده مردم که رهبر انقلاب بر به حق بودن آنها تأکید کردند تحلیل صحیح و رسیدگی مناسب نداشته باشد، خطر بالقوه ای که وجود دارد باقی می ماند و در آینده منشأ بسیاری از نگرانی خواهد بود.

وی افزود: از نظر اقتصادی، منشأ اصلی مشکلات مردم رکود، بیکاری و تورم است و شاید به جرأت می توان گفت در هر خانواده ای فرد بیکار پیدا می شود و این سبب نارضایتی خانواده ها شده است.

عضو هیأت علمی گروه اقتصاد دانشگاه خوارزمی تصریح کرد: علت بسیاری از بیکاری ها، رکود است که این مسائل در کنار فساد به وجود آمده ریشه اصلی نارضایتی مردم است و اگر توجه کنیم می بینیم که در آموزه های دینی هم تأکید شده است که اگر نیازهای اصلی مردم روی زمین بماند منشأ نارضایتی می شود.

وی  توجه به سیاست عرضه را عاملی در جهت رفع مشکلات اقتصادی کشور دانست و خاطرنشان کرد: سیاست عرضه سبب حمایت از تولید و افزایش کار بنگاه ها و به کار گیری نیروی کار شده و این افزایش کالاها سبب کاهش قیمت می شود، موضوع اقتصاد مقاومتی که در سال 89 توسط رهبری بیان شد و در سالهای اخیر نیز بارها بر آن تأکید کرده اند، بیشتر ناظر بر سیاست عرضه است.

وی ادامه داد: مشکلات موجود در بخش اقتصادی کشور ما بدلیل نگاه لیبرال و دگر اندیشی است که در اقتصاد حاکم بوده و برخی افراد به توان اسلام در مدیریت عرصه های مختلف اعتقادی نداشته و اعتقاد زیادی به اقتصاد غرب دارند.

این اقتصاد دان تأکید کرد: حاکمیت و سیطره بانکها بر اقتصاد ایران بسیار نگران کننده است و باید گفت که یکی از نارضایتی های مردم به سیستم بانکی بر می گردد.

وی ابراز کرد: بنابر سیاست های موجود در اقتصاد غربی، بخش پولی نظام اقتصادی از بخش واقعی جدا شده و بدون اینکه در بخش تولید تأثیر بگذارد، زاینده پول  شده است و در واقع مالی کردن اقتصاد و جداکردن بانک و بورس از بخش واقعی سبب متورم شدن بخش مالی و پولی شده و شرایطی را به وجود آورده است که  بخش واقعی از تولید و توزیع ثروت بهره ای نبرد.

حجت الاسلام معصوم نیا در پایان خاطرنشان کرد: سیستم بانکی و مالی ما، مرکز تراکم ثروت و خلق ثروت از پول، بدون کمک به بخش واقعی اقتصاد است که این ساختار سبب ایجاد فساد شده است و باید گفت تا زمانی که بخش پولی و مالی اقتصاد ما اصلاح نشود، مشکلات بخش واقعی اقتصاد رفع نخواهد شد و مشکلات موجود از بین نمی رود./872/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات