۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۵۴۱۸۶۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

الگوگیری از سبک و سیره نبوی حلال مشکلات امت اسلام است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: اگر همه مسلمانان سیره رسول اکرم را الگوی خود قرار دهند بسیاری از مشکلات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه اسلامی مرتفع می‌شود.
حجت الاسلام یعقوبی

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت هفته وحدت و میلاد نبی مکرم اسلام، اظهار کرد: اگر همه مسلمانان سیره رسول اکرم را الگوی خود قرار دهند بسیاری از مشکلات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه اسلامی مرتفع می‌شود.

وی افزود: جای بسی تأسف است که جوانان مسلمان شیعه و سنی، با داشتن این الگوها و رهبران گران‌سنگ و به‌ویژه انسان کاملی همچون رسول اکرم (ص) باز هم به‌سوی الگوهای مبتذل غربی و شرقی روی می‌آورند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: در حالی که برخی جوانان اطلاعات زیادی از زندگی اشخاص مشهور ازجمله بازیگران و بازیکنان دارند؛ ولی از سیره نبوی و علوی و بزرگان دینی و نوابغ علمی و اصحاب فداکار رسول خدا هیچ‌گونه اطلاعاتی ندارند.

وی تصریح کرد: البته جوانان خیلی زود از این الگوها سرخورده می‌شوند؛ زیرا می‌فهمند آنان اسوه‌های دروغین و مدل‌های کاذب و مبتذلی هستند که پیروی از آنان جز ذلت و خودباختگی ثمری ندارد. به‌ویژه اگر از اعمال ناشایست و خباثت‌های پنهانی آنان در پشت صحنه‌ها و پرده‌ها مطلع شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: در هر صورت این جفای مسؤولان فرهنگی، علمی و تربیتی جهان اسلام است. آنها که پست و مقام را به جای مسؤولیت، یک طعمه چرب و نرمی برای خود و آینده فرزندان تلقی کرده و می‌کنند و بر شهرت و مال و منال خود می‌افزایند، چگونه می‌توانند به این‌گونه رسالت‌ها و مسؤولیت‌های دقیق توجه پیدا کنند؟

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این‌گونه مسؤولان باید در دنیا و عقبی جواب خلق و خالق را بدهند و پاسخ‌گوی عقب‌ماندگی جوامع اسلامی و نسل جوان آن باشند.

وی اضافه کرد: غفلت حکومت‌های به‌اصطلاح اسلامی و اهمیت ندادن مسؤولان و برنامه‌ریزان فرهنگی به مبانی اصیل دینی و آموزش سیره نبوی، سبب شده در بلاد اسلامی، فرهنگ غربی جای فرهنگی اسلامی را بگیرد و روح تقلید از غربی‌ها آن‌هم در جهات منفی تقویت شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: ای کاش مسلمانان در جهات مثبت از غربی‌ها تقلید می‌کردند؛ ولی معمولاً غربی‌ها جهات منفی و ابتذالات اخلاقی و فرهنگی خود را برای کشورهای شرقی و بلاد اسلامی صادر کرده و می‌کنند و جمعی هم ندانسته و نسنجیده از آن پیروی کرده و می‌کنند./9314/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات