۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۵۴۰۲۰۲
حجت‎الاسلام والمسلمین حسینی نژاد:

برگزاری کنگره علامه بلادی بوشهری تاثیر بسزایی در معرفی علمای مجاهد دارد

حجت‎الاسلام والمسلمین حسینی نژاد با بیان اینکه در مبارزات استان بوشهر بیشتر نام رئیسعلی دلواری ثبت شده بود گفت: اینکه چه کسانی و چه عالمانی در این مبارزات یاری گر رئیسعلی دلواری بودند برای مردم معرفی نشده بود و به برکت برگزاری این گنگره مردم متوجه شدند که چه عالمان و بزرگان و شهدایی در استان بوشهر وجود داشتند.
حجت الاسلام حسینی نژاد

حجتالاسلام والمسلمین سید علی حسینی نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، درباره برگزاری سومین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) گفت: این کنگره به همت آیت الله صفایی بوشهری شروع شد و رویداد بسیار خوبی در عرصه پژوهش است که خلأ آن در استان بوشهر احساس می شد.

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم افزود: تا پیش از برگزاری این کنگره از علمای بزرگ استان بوشهر به آن صورت نامی برده نمی شد، مردم و حتی بسیاری از روحانیان استان بوشهر از سوابق علما و روحانیان و مجاهدت های آنان اطلاعی نداشتند.

وی بیان داشت: با تلاش های آیت الله صفایی بوشهری این کنگره شکل گرفت و موجب شد تا مجاهدت های علمای استان به صورت نمایشگاهی یا تالیفات و تحقیق به مردم شناسایی شود که این کار در نوع خود کار بزرگی است.

حجتالاسلام والمسلمین حسینی نژاد با بیان اینکه در مبارزات استان بوشهر بیشتر نام رئیسعلی دلواری ثبت شده بود گفت: اینکه چه کسانی و چه عالمانی در این مبارزات یاری گر رئیسعلی دلواری بودند برای مردم معرفی نشده بود و به برکت برگزاری این گنگره مردم متوجه شدند که چه عالمان و بزرگان و شهدایی در استان بوشهر وجود داشتند.

مشاور تولیت آستان حضرت معصومه(س( با بیان اینکه افتخارات استان بوشهر مسکوت مانده بود اظهار داشت: برگزاری این کنگره باعث معرفی فضلای استان شد و در حوزه مقاله نویسی و پژوهشگری و تحقیق گام های بزرگی توسط طلاب برداشته شد که سالانه شاهد ارسال آثار متعدد و بروز متناسب با نیاز مردم از سوی طلاب به دبیرخانه های این کنگره هستیم./833/ت302/ب1

ارسال نظرات