۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۵۳۷۰۳۲
ربیعی خبر داد؛

اتمام آئین نامه اجرایی قانون اشتغال روستائیان و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر در هیأت دولت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آئین نامه اجرایی قانون اشتغال روستائیان و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر را در هیأت دولت به اتمام رساندیم.
ربیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آئین‌نامه اجرایی قانون اشتغال روستائیان و شهرهای زیر ده هزار نفر را در هیات دولت به اتمام رساندیم گفت: پانزده جلسه کارشناسی پیرامون این موضوع برگزار شده بود. که بر اساس این مصوبه حدود 6 هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی در اختیار بانک توسعه تعاون و پست بانک، بانک کشاورزی و صندوق توسعه کار آفرینی و صندوق حمایت از کشاورزی قرار گرفت. به همین اندازه هم بانک‌ها خواهند آورد.

وی ادامه داد: برای اشتغال روستائیان و عشایر در حدود 12 هزار میلیارد تومان منابع ارزان قیمت در اختیار داریم و نرخ تسهیلات در حدود 6 درصد است و سه درصد هم از طریق سپرده‌گذاری و کمک دولت به دست می‌آید. مابقی هم از صفر درصد صندوق توسعه ملی و ۱۸ درصد بانک‌ها تلفیق می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بخش‌هایی که باید از این تسهیلات استفاده کنند مشخص شده‌اند خاطرنشان کرد:  بیش از ۴۰ درصد در بخش صنایع جانبی کشاورزی، گردشگری و آی سی تی، دامداری، باغداری، معدن و در بحث تولید پوشاک و کفشمورد استفاده قرار می‌گیرد. 

ربیعی تصریح کرد: برای صرف این تسهیلات کارگروه اشتغال استان به ریاست استاندار مسئول پیگیری این مساله است که دبیری آن با مدیر کل کار، اشتغال و رفاه اجتماعی است. در این طرح ما بنا نداریم از پاشیدن پول و دادن وام استفاده کنیم بلکه تدابیری اندیشیده شده که افراد داوطلب آموزش‌های لازم را در فنی و حرفه‌ای ببینند تا از این طریق مهارت کامل را کسب کنند و از این طریق ما آنها را به بازارهای ملی و جهانی وصل می‌کنیم.

وی یاد آور شد: هفته آینده پول به حساب بانک‌ها واریز می‌شود و آئین نامه اجرایی و شیوه اجرائی آن را نیز ظرف مدت یک هفته به استان‌ها ارسال می‌کنیم./816/۲۰۲/ح

ارسال نظرات