۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۵۳۳۴۴۸
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی خبر داد؛

برخورد قاطع با سودجویانی که به نام اوقاف کلاهبرداری می کنند

حجت الاسلام احمد زاده گفت: دفاتری در استان خراسان رضوی راه اندازی شده بود که به نام اوقاف از مردم سوء استفاده می کردند که با همکاری قوه قضائیه با این پدیده برخورد صورت گرفت.
احمدزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد احمد زاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی شامگاه دوشنبه در جلسه کمیته حل اختلاف مساجد، حسینیه ها و هیئات مذهبی که در محل این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: رونق مسأله وقف متکی به مردم است و توسط مردم اداره و برای آن ها خرج می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی به ارائه گزارشی پیرامون وضعیت وقف در این استان پرداخت و اظهار کرد: حدود 2 هزار موقوقه و 6 هزار مسجد داریم که توسط اداره کل اوقاف اداره می شود و علاوه بر آن، ۳۰۰ مورد از اماکن متبرکه و امامزاده ها نیز توسط اوقاف اداره می شود.

وی با بیان این که سازمان اوقاف یک نهاد برخواسته از متن مردم است، افزود: ما در شورای حقوق بیت المال استان خراسان رضوی برای اولین بار سکان حراست از موقوفات را در کشور راه اندازی کردیم که این کار برای سایراستان ها الگو شد.

حجت الاسلام احمد زاده با اشاره به همکاری های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی و دادگستری این استان، خاطرنشان کرد: دفاتری در استان خراسان رضوی راه اندازی شده بود که به نام اوقاف از مردم سوء استفاده می کردند که با همکاری قوه قضائیه با این پدیده برخورد صورت گرفت و ۱۵ دفتر غیر مجاز پلمب شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی با اشاره به سایر سودجویی هایی که برخی گروه ها با نام اوقاف انجام داده اند، یادآور شد: سود جویان در زمین خواری از شگرد سند سازی استفاده می کردند که ما را بر این داشت که با راه اندازه سامانه GIS، حد و حدود موقوفات را به طور دقیق مشخص کنیم.

وی در ادامه به معرفی سایر خدمات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی پرداخت و گفت: سامانه پاسخگویی به موقوفات مدتی است که راه اندازی شده و با وجود آن می توان ادعا کرد که شفاف ترین سیستم در رابطه با املاک در اوقاف وجود دارد. در این سامانه همه می توانند ببینند که چه مقدار پول و یا ملک به اوقاف هدیه شده و این سامانه به بانک مرکزی متصل است./820/پ202/ب1

ارسال نظرات