۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۵۱۱۷۲۶
رییس سازمان تبلیغات اسلامی:

حفظ و بقای کشور در گرو تقویت دین در جامعه است

رییس سازمان تبلیغات اسلامی حکومت دینی را عامل اقتدار و عزت ملت ایران دانست و با بیان این که مردم کشورمان در سایه ارزش های دینی به یک الگویی در جهان تبدیل شده اند، گفت: امروز نیز حفظ و بقای کشور در گرو تقویت دین در جامعه است.
حجت الاسلام خاموشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور امروز در جمع رؤسای تبلیغات اسلامی استان به طرح تحول نظام آموزش و پرورش اشاره کرد و با بیان این که برای تصویب این طرح ساعت ها کار کارشناسی دقیق و سختی صورت گرفته است، گفت: در مسیر بررسی و تصویب این طرح چالش های بسیاری زیادی داشتیم که پس از جلسات متعددی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد.

وی با بیان این که طرح تحول نظام آموزش و پرورش یک طرح جامع و مدون با کار کارشناسی دقیق است، افزود: این در حالی است که علیرغم همه این تلاش ها امروز می بینیم سند 2030 مطرح می شود و رهبر معظم انقلاب اسلامی با جدیت در برابر این طرح ایستادگی می کنند.

حجت الاسلام خاموشی در ادامه سخنان خود به مسأله عدم تضاد ورودی و خروجی در دانشگاه های کشور اشاره کرد و با بیان این که متأسفانه انتخاب رشته های تحصیلی در ابتدای ورود به دانشگاه کارشناسی نبوده است، خاطرنشان کرد: این مسأله در نهایت موجب می شود که ارتباط میان خروجی دانشگاه ها و بخش های مختلف کشور در یک تضاد مشخصی است.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان این که حکومت طاغوت همه نظامات آن خلاف شرع است، تصریح کرد: به همین دلیل بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با پیروزی انقلاب ساختارهای کشور را تغییر دادند.

حجت الاسلام خاموشی با اشاره به این که امام خمینی(ره) به عنوان یک روحانی و مبلغ، یک انقلاب عظیم دینی را پایه گذاری کردند، خاطرنشان کرد: امام راحل با پایه گذاری انقلاب همه زیر ساخت های این کشوررا تغییر دادند.

وی با بیان این که در حکومت دینی که ولی فقیه در رأس آن حضور دارد همه مسائل کشور باید با محوریت دین و ارزش های اسلامی باشد، تصریح کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نیز به همین دلیل و پس از پیروزی انقلاب حکومت را از صدر تا ذیل تغییر داد و با قانون اساسی جدید که با محوریت دین و قرآن به تصویب رسید مسیر جدیدی را برای کشور تعیین کردند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان این که امروز دین و احکام متعالی اسلام محور همه امور در نظام مقدس جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: در حالی که عده ای دین را عامل عقب ماندگی می دانستند، امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی بر پایه همین ارزش های دینی عزت و عظمتی دو چندان دارد.

حجت الاسلام خاموشی حکومت دینی را عامل اقتدار و عزت ملت ایران دانست و با بیان این که مردم کشورمان در سایه ارزش های دینی به یک الگویی در جهان تبدیل شده اند، تصریح کرد: امروز نیز حفظ و بقای کشور در گرو تقویت دین در جامعه است.

وی با تأکید براین که ارزش های دینی باید در همه بخش های کشور نهادینه شود و پررنگ باشد، بیان داشت: دشمن برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی تلاش می کند تا دین را از متن جامعه حذف کند و به حاشیه براند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان این که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نیز دین تنها در مسائل فردی خلاصه می شد و رژیم اجازه فراگیر شدن دین در اجتماع و امور داخلی کشور را به هیچ عنوان نمی داد، افزود: اما به برکت پیروزی انقلاب اسلامی امروز احکام متعالی دینی در محور همه امور مهم کشور قرار دارد.

حجت الاسلام خاموشی با بیان این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی پرچم دار گسترش و جهانی شدن اسلام ناب در جهان به شمار می رود، تصریح کرد: در این میان برخی کشورهای به اصطلاح اسلامی به طور علنی با دین و ارزش های حاکم بر آن دشمنی و مخالفت می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که ما در حوزه مطالعه پیرامون رفتار امام راحل و مقام معظم رهبری به مدل های ارزشمندی دست خواهیم یافت که با تکیه بر مزیت های نسبی می توانیم حرکت ارزشمندی انجام دهیم، گفت: سراسر رفتار و سخنان امام راحل و مقام معظم رهبری سرشار از پیام های ارزشمندی است که می تواند چراغی روشن برای حرکت در مسیر تعیین شده باشد.

حجت الاسلام خاموشی با بیان این که دشمن آمد با حزب الله مقابله کند مقام معظم رهبری بر تقویت این نیروی مردمی تأکید کردند، گفت: دشمن برای تأمین امنیت رژیم صهیونیستی به سوریه حمله کرد، اما مقام معظم رهبری مسأله دفاع وطنی در سوریه را مطرح کردند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به این که دشمنان تلاش کردند حاکمان سوریه را تضعیف کنند اما مقام معظم رهبری علویان را در سوریه حاکم اصلی کردند، افزود: دشمنان تلاش کردند با افزایش گستره جغرافیایی جنگ در عراق توطئه و جنگ افروزی را آغاز کرد اما رهبر معظم انقلاب اسلامی برای مقابله با چنین توطئه خطرناکی حشدالشعبی را تشکیل دادند.

وی در ادامه سخنان خود همچنین به توطئه دشمنان بر علیه مردم یمن اشاره کرد و با بیان این که استراتژی دشمن در یمن نیز با حمایت های قاطع ملت ایران شکست خورد، بیان داشت: با تقویت انصارالله و حمایت قاطع مقام معظم رهبری از مردم یمن و نیروهای مردمی توطئه دشمن در یمن نیز شکست خورد.

حجت الاسلام خاموشی با بیان این که امروز نظام سلطه با یک جغرافیای وسیعی از حزب الله مواجه است، تصریح کرد: این حرکت با برکت برگرفته از فکر دقیق است و این فکر همان است که سران کشورهای قدرت مند وقتی با مقام معظم رهبری ملاقات می کنند چند جا می گویند دنیا با یک فرد حکیم طرف است.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که بحث مقابله با آسیب های اجتماعی، منکرات و مسأله عفاف و حجاب نیازمند کار کارشناسی و هدفمند بسیاری است، خاطرنشان کرد: تنها با یک سری برنامه های مقطعی نمی توان به رفع معضلات اجتماعی امیدوار بود.

حجت الاسلام خاموشی در بخش دیگری از سخنان خود به یک پژوهش میدانی صورت گرفته در سال 93 در سراسر کشور اشاره کرد و با بیان این که در این پژوهش وضع دینداری مردم نسبت به پنج سال اخیر کمتر شده است، تصریح کرد: این پژوهش میدانی با پرسش از 17 هزار فرد انجام گرفته است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که در این پژوهش وضع سیاسی مردم به نسبت پنج سال گذشته مثبت و مناسب ارزیابی شده است، افزود: در این پژوهش بیش از 43 درصد سؤال شوندگان بر بهتر شدن وضع سیاسی مردم نسبت به پنج سال گذشته تأکید می کنند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان این که در این تحقیق میدانی در بخش انجام امور دینی نشان داده شده که بیشتر مردم در مسائل مختلف به خدا توکل می کنند، تصریح کرد: آمار بیان شده در این تحقیق نشان داد که مردم کشورمان متوکل هستند.

حجت الاسلام خاموشی با اشاره به این که همچین در این نظر سنجی مردم جامعه ما خود را موظف به انجام امر به معروف و نهی از منکر می دانستند، گفت: تفاوت آماری در این بخش تنها در نحوه و روش اجرای این فریضه دینی بود.

وی با بیان این که در این نظر سنجی جامعه ما ارادت خاصی به اهل بیت(ع) دارد، خاطرنشان کرد: تلاش دشمنان برای تضعیف جایگاه اهل بیت(ع) در نظام اسلامی بی فایده است، چون ملت ایران عاشق و دلداده خاندان پیامبر گرامی اسلام هستند.

حجت الاسلام خاموشی در بخش پایانی سخنان خود به اجتماع عظیم اربعین حسینی اشاره کرد و آن را نشان دهنده عظمت اسلامی در برابر جهانیان دانست و تصریح کرد: این اجتماع عظیم که یک انقلابی را با خود به همراه دارد به برکت اهل بیت(ع) است./۹۵۰/۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات