۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۵۱۰۶۹۰
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

زنان شایسته مردان شایسته را می پرورانند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه امام راحل فرمودند از دامن زن، مرد به معراج می رسد، گفت: این موضوع اتفاق نیست بلکه این سلسله ها سبب و مسبب است و زنان شایسته باید مردان شایسته را بپرورانند.
حجت الاسلام والمسلمین عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ظهر امروز در دیدار اعضای جمعيت بانوان فرهيخته فعال در عرصه دينی در خراسان جنوبی اظهار داشت: آنچه که به نام دفاع از حوزه دین از سوی بانوان شایسته و فرهیخته صورت می گیرد بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه دین نسخه عملی انسان است، گفت: همانطور که خدا در مقام تکوین انسان را آفریده، در مقام تشریح نیز راه زندگی را به انسان آموخته است‌.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: همواره در طول تاریخ بر سر راه تعلیمات انبیا که همان نیازهای اولیه نوع بشر است، راه های انحرافی وجود داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: در طول تاریخ همواره مشکلاتی در پیاده کردن دین بوده است و این مشکلات همچنان بوده و هنوز نیز ادامه دارد، در حال حاضر هم مشکلات بیشتر شده و هم راه رشد تسهیل شده است.

وی با بیان اینکه در روایات قرآنی از بهترین و بدترین زمان ها یاد شده است، ادامه داد: بهترین زمان، زمانی است که انواع و اقسام امکانات در راه رسیدن به اهداف گوناگون در دسترس است و بدترین زمان نیز زمانی است که امکانات در راه انحراف کارآمد باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در دین و شناخت دین به معنی صحیح مقام زن و مرد مطرح نیست بلکه در اینجا بحث رشد انسانی و خلقت انسانی مطرح است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد: در دیدگاه اسلامی این دو نیروی زن و مرد مکمل هم هستند و هر یک از آن ها بدون دیگری ناقض است و هر دو در جهت آن رشدی که خدا برای انسان قرار داده است، می باشند.

وی ادامه داد: فرانسوی ها در گذشته ها در سلطه و استثمار بر الجزایر و  آسیب زدن به ارزش های اسلامی در مورد بانوان سرمایه گذاری زیادی کردند و می گفتند اگر آسیب را بر سر مسلمانان وارد کنند و حجاب و عفاف را برداریم می توانیم بر همه امور مسلط شویم.

وی با بیان اینکه در اسلام به درستی از زن به مادر تعبیر می شود، افزود: زنان در جامعه هم ام الخیر و ام الفساد هستند، خیر آن برنامه ای است که خدا در دین قرار داده و فساد همان چیزی است که دشمنان در دین خواسته اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه دشمنان برای آن که ارزش ها و قوای جامعه ما را از بین ببرند انواع و اقسام موادمخدر و دخانیات را وارد کشور کردند، گفت: همچنین انگلیسی ها رضا خان بی سواد را برای کشور مسلط کردند و رضا خان نیز با زور و قتل عام، حجاب و عفاف را برداشت و شراب خانه ها را باز کرد و در واقع رضا خان بذر عفاف شکنی را با زور و با شیطنت انداخت.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی گفت: دشمن در زمان رضاخان فرهنگ مکتوب جامعه را ربود و دیگر آن فرهنگ به کشور برنمی گردد و سبک زندگی زنان را در آن موقع تغییر دادند.

وی اضافه کرد: آن فرزند حزب اللهی که مادر با مهر و محبت خود وی را تربیت می کند می تواند از کشور، ناموس و آب و خاک دفاع کند و آن کسی که تنها به دنبال رفاه است به هیچ عنوان نمی تواند از این آب و خاک دفاع کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه امام راحل فرمودند از دامن زن، مرد به معراج می رسد، عنوان کرد: این موضوع اتفاق نیست بلکه این سلسله ها سبب و مسبب است و زنان شایسته باید مردان شایسته را بپرورانند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه تاریخ پر از زنان شایسته است، گفت: زنان در طول تاریخ با تمام شرایط سختی که داشتند توانستند ارزش ها را حفظ کنند، زنان از سنگر مادری دفاع می کنند.

وی افزود: تنها دو درصد از افرادی که نسبت به حجاب و عفاف کم اهمیت هستند به دلیل جهالت به دنبال راه های انحرافی می باشند و اگر خواهران بدانند دشمنان چه می دهند و چه می گیرند هرگز این کارها را نمی کنند./202/880/ب1

ارسال نظرات