۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۴۵۴۴۳۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

رهایی مردم از جهالت و رسیدن به بصیرت دینی مهم‌ترین هدف قیام امام حسین بود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: هدف قیام امام حسین(ع) رهاندن مردم از جهل و نادانی و رساندن آنها به بصیرت دینی بود که این امام همام با اهدای خون خود و اهل بیت خویش مردم را از جهالت خارج کرد تا ولایت ولی ظالم را از ولی ستمگر بشناسند و زیر بار ذلت نروند.
حجت الاسلام یعقوبی - عزاداری روز ششم محرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع عزاداران حسینی در بجنورد، با اشاره به اهداف قیام حضرت سیدالشهدا(ع)، اظهار کرد: قیام امام حسین(ع) برای رفع جهالت مردم و رسیدن آنها به بصیرت دینی بود.

وی با بیان اینکه مردم در هر زمان باید چند موضوع را بشناسند تا به بصیرت دینی برسند، افزود: شناخت هدف، راه درست رسیدن به هدف، انتخاب رهبر عادل و آگاه برای رسیدن به هدف و شناخت راهزنان مسیر راه ازجمله مواردی است که انسان با شناخت این موارد می‌تواند در مسیر خود پیشرفت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: ملتهای بصیر و آگاه کسانی هستند که هدف دین‌داری، مسیر راه و رهبری دینی را بشناسند و با راهزنان راه دین مبارزه کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه هدف از خلقت بشریت عبادت است، خاطرنشان کرد: همان‌گونه که در سوره حمد می‌خوانیم بعد از گواهی دادن به عبادت خداوند و یکتاپرستی، انتخاب صراط مستقیم و راه کسانی که خداوند به آنها نعمت داده که همان اولیاء الهی هستند و نپذیرفتن ولایت افرادی که مورد غضب خداوند واقع شده‌اند به‌عنوان مسیر تعالی تصریح شده است.

وی ادامه داد: راه درست رسیدن به هدف، گام نهادن در مسیر الی الله و الگو قرار دادن سیره نبی مکرم اسلام (ص) و اولیاء الهی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: راه درستی که پیامبر اکرم (ص) ترسیم کرده، راه بصیرت است؛ از این‌ رو کسانی که بصیرت نداشته باشند در ضلالت و گمراهی می‌میرند.

وی اضافه کرد: افراد نادان و جاهل ابزار دست زیرکان هستند و نمونه بارز این افراد قوم خوارج بودند که با نادانی بازیچه دست شیاطین زمان خود شده و از مسیر تعالی جا ماندند.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: در کشور ما هم افرادی وجود دارند که آلت دست دشمنان خارجی شده و برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مشکل‌ساز شده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه بصیرت انسان را در دنیا و آخرت عاقبت به خیر می‌کند، افزود: هدف قیام امام حسین(ع) رهاندن مردم از جهل و نادانی و رساندن آنها به بصیرت دینی بود که این امام همام با اهدای خون خود و اهل بیت خویش مردم را از جهالت خارج کرد تا ولایت ولی ظالم را از ولی ستمگر بشناسند و زیر بار ذلت نروند.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه استان خراسان شمالی تأکید کرد: از دیگر اهداف قیام امام حسین(ع) تبدیل کردن رذایل جامعه اسلامی به فضایل بود.

وی افزود: شیعیان ایران با تمسک به اباعبدالله الحسین(ع) و با رهبری امام راحل (ره) توانستند هدف و راه درست رسیدن به آن را بشناسند، با دشمنان داخلی و خارجی و افرادی که در مسیر تعالی انقلاب اسلامی مشکل‌آفرینی می‌کنند مبارزه کنند و به بصیرت دینی کامل برسند./9314/202/ب2

ارسال نظرات