۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۴۴۳۶۸۷
بررسی مواضع اخیر وزیر ارشاد؛

پرسش‌های استاد حوزه علمیه از وزیر فرهنگ یک کشور اسلامی

کارشناس جریان شناسی نفوذ فرهنگی اظهارات اخیر وزیر ارشاد درباره عملکرد ائمه جمعه سراسر کشور را مصداقی از نفوذ فرهنگی دشمن در دستگاه های تصمیم گیری کشور دانست و گفت: بدون شک این مسائل اتفاقی نیست و حکایت از برنامه ریزی منسجم اهالی برجام داردکه ماهیت خود را گرو ارتباط با غرب می دانند.
روح الله دشتی وزیر ارشاد

حجت الاسلام روح الله دشتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با ابراز تأسف از مشکلات فرهنگی کشور و عدم توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این مسائل اظهار داشت: وقتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یک کشور موسیقی را در حوزه های علمیه ضروری می داند باید تأسف خورد، البته اگر قدری تأمل کنیم و حوادث و اتفاقات سال های اخیر را ملاحظه کنیم این مسائل از وزیر کشورمان بعید نخواهد بود که نمونه بارز آن اردوهای مختلط و کنسرت های غیراسلامی در دانشگاه ها است.

برنامه ریزی منسجم اهالی برجام برای نفوذ فرهنگی

کارشناس جریان شناسی نفوذ فرهنگی افزود: باید به مسائل غیر فرهنگی همچون  مجوز کنسرت های ناسالم، ابتذال در اردوها و نشر کتاب های آلوده اهانت وزیر کشور را به ائمه جمعه و جایگاه نماز جمعه اضافه کنیم که بدون شک این مسائل اتفاقی نیست و حکایت از برنامه ریزی منسجم اهالی برجام می کند؛ این ها کسانی هستند که ماهیت خود را گرو ارتباط با غرب می دانند و سرسپرده نفوذی های غرب گرا هستند.

وی اقدامات این افراد را مصداق نفوذی مورد هشدار رهبر معظم انقلاب دانست و تأکید کرد: هدف از مجموعه اقدامات برنامه ریزی شده نفوذ است در دستگاه های تصمیم گیری که فضای کشور را به سمت ابذال فرهنگی می برند چراکه حیات خود را در ولنگاری می بینند؛ این همان ها همان کسانی هستند که غرق در لذات دنیوی و مادی گرایی شده اند که نمونه بارز آن حقوق های نجومی است.

حجت الاسلام دشتی تصریح کرد: این چنین اقدامات همگی در کنار هم قطعات پازلی را تشکیل می دهند که خروجی آن حمله آگاهانه به ارزش ها و خیانت به آرمان های امام و رهبری است و هدفی جز سست کردن ارزش های متعالی انقلاب اسلامی ندارد.

انحراف فکری در دستگاه های اجرایی

وی با اشاره به عامل دیگر اقدامات ضد فرهنگی از سوی جنتی را انحراف فکری از جریان اسلامی دانست و تأکید کرد: این موضوع همان عاملی است که در ماه رمضان رهبری معظم هشدار دادند و فرمودند باید عاقبت گناه را سنجید و دانست که گناه منجر به تکذیب ما انزل الله و نفاق می شود، چراکه یک نوع خطایی که انسان را به بیچارگی می کشاند آلودگی اندیشه و فکر است.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: دلیل دیگر پیدایش این گونه مسائل جوسازی و فرافکنی از موضوعاتی همچون برجام و مسائل اقتصادی است به این معنا که اینها می خواهند با این گونه سخنان مردم را از برجام بی فرجام و عدم توفیق دولت در مسائل اقتصادی غافل کنند و با کشاندن جامعه به سمت این گونه مسائل از زیر بار پاسخ گویی شانه خالی کنند، به ویژه در مسائل فرهنگی که به فرموده رهبری فرهنگ و اقتصاد هم مهمتر است؛ این مسأله البته در سال های اخیر بیشتر به چشم آمده است که دولتی ها به راحتی از زیر مسائل شانه خالی کرده و آنها را به دوش دیگر دستگاه های کشور بیاندازند.

حجت الاسلام دشتی با اشاره به اهمیت مسأله فرهنگ ادامه داد: این مسأله مثل روز روشن است که غالب بودجه های فرهنگی به مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و بودجه ای که این افراد در اختیار دارند در قیاس با مراکز فرهنگی دیگر بسیار زیاد است؛ شاید هزینه نقشه کش نسبت به هزینه اجرایی ساختمان یک صدم نباشد اما همه فعالیت های ساختمان بر اساس همان نقشه است وزارت ارشاد مهندسی فرهنگی کشور را برعهده دارد بنابراین نباید از وظیفه خود غافل باشند.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب از بسیاری از مسؤولان فرهنگی قطع امید کرده است، ابراز داشت: بسیاری از جوانان در حوزه فرهنگ با بودجه ای بسیار کمتر از بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد می توانند کارهای خوبی انجام دهند بنابراین باید کمی به دستگاه های مردم نهاد توجه ویژه ای شود و اگر آقایان نمی توانند از عهده مسؤولیت خود برآیند کار را به جوانان بسپارند.

کارشناس جریان شناسی نفوذ فرهنگی تأکید کرد: ولنگاری های جامعه باید برطرف شود و همه کسانی که تریبون در دست دارند و از جمله ائمه جمعه و جماعات از مشکلاتی که در مسائل فرهنگی کشور صورت گرفته و می گیرد غافل نباشند و در جایگاه آمر به معروف تذکر جدی بدهند، چرا که وزرات ارشاد گویا تنها وظیفه خود را اجرای کنسرت می داند و جز این وظیفه ای را برای خود قائل نیست در حالی که وظیفه ریل گذاری فرهنگی در کشور بر عهده این نهاد است.

وی با اشاره به اقدام و عمل به عنوان یکی از خواسته های رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: باید نتایج عملی فعالیت مدیران و مسؤولان در میدان دیده شود، ولی آن چه که مردم ما شاهدند همانطور که آثار اقدام و عمل را در اقتصاد نمی بینیم آثار اقدام و عمل در فرهنگ را هم هم نمی بینیم و اتفاقا برعکس امروز دوچرخه سواری خانم ها در خیابان ها رو به افزایش است.

آقای جنتی مظلوم تر از امام جمعه ها پیدا نکرده است

حجت الاسلام دشتی به سخنان وزیر ارشاد درباره انتقاد از ائمه جمعه اشاره کرد و یادآور شد: به آقای جنتی می گویم، شما چطور به خودتان اجازه می دهید این چنین اظهاراتی داشته باشید؟ آیا درست است یکی از بندگان خدا که در مسیر هدایت گری مردم گام برمی دارد این چنین تحقیر شود؟ آیا کار شما با عمل طاغوتیانی که به افراد ضعیف توهین و بدرفتاری می کردند تفاوتی دارد؟.

وی افزود: میزان درآمد امام جمعه از حقوق یک کارگر هم کمتر است و صادقانه خدمت می کند، حال آیا درست با آنها همان برخوردی بشود که ثروتمندان بی دین جامعه با پیامبران داشتند و قرآن در مورد آنها می گوید «ما در هیچ دیاری هشدار دهنده ای نفرستادیم مگر آن که افراد خوشگذران گفتند: حتماً ما به آنچه بدان فرستاده اید، کافریم و گفتند: ما از جهت اموال و اولاد بیش‌تریم و این نشانه لطف خداوند به ماست و ما عذاب نمی شویم».

استاد حوزه علمیه قم به برخی از معیارهای ارزشی همچون تقوا و کرامت اشاره و عنوان کرد: اینکه فردی ثروت بیشتری دارد و یا در شهری مثل تهران زندگی می کند نشانه برتری نیست، این نگاه لیبرال مسلک های غرب گرا است که همه چیز را در ثروت و قدرت می بیند.

وی تصریح کرد: آقای جنتی مگر امام راحل قبل از انقلاب مسؤولیت خاصی داشت، حتی امام جمعه بخش کوچکی هم نبود ولی قیام کرد و شرق و غرب عالم را متحول کرد و رهبر نظام اسلامی شد، بنابراین مسؤولان و مدیران باید در جایگاه خدمت به مردم باشند نه آن که یک عنوان حقوقی را غصب کرده و از آنها بهره ببرند./1330/ت301/س

خبرنگار: داود جعفری

 

ارسال نظرات