۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۴۴۰۲۵۲
به مناسبت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه؛

مراسم افتتاح کتابخانه آیت الله یوسفیان حوزه علمیه خواهران آمل برگزار شد

مراسم افتتاح کتابخانه آیت الله یوسفیان حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) آمل به مناسبت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور برگزار شد.
افتتاح کتابخانه حوزه علمیه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی، امام جمعه آمل امروز در مراسم افتتاح کتابخانه آیت الله یوسفیان حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) آمل که به مناسبت سالروز اقامه نخستین نماز کشور برگزار شد اظهار داشت: از فعالان حوزه علمیه خواهران کمال قدردانی را داریم که تلاش های ارزشمندی برای راه اندازی کتابخانه آیت الله یوسفیان امام جمعه فقید آمل و فعالیت های حوزوی صورت گرفته است.

 

وی ابراز داشت: شکرگزاری از نعمت هایی که خداوند متعال به ما داده است اهمیت بسیاری دارد که باید قدردان بوده و سپاس نسبت به حضرت حق داشته باشیم.

 

حجت الاسلام مرتضوی افزود: کار خانواده امام جمعه فقید آمل در اهدای کتب این عالم گرانقدر به کتابخانه حوزه علمیه خواهران آمل بسیار زیبا و ارزشمند و جای تقدیر دارد.

 

امام جمعه آمل تصریح کرد: سرمایه یک عالم کتابخانه او است که بهترین خاطرات و ناگفته های بسیاری راجع به آن وجود دارد که خانواده آیت الله یوسفیان اقدامی ارزشمند و کار خوبی صورت دادند.

 

وی ادامه داد: آیت الله یوسفیان مردم دار و دلسوز بودند و نسبت به طلاب و عالمان حساسیت خاصی داشتند و حوزه های علمیه مورد محبت خود قرار داده و علاقه بسیاری به طلاب داشتند.

 

حجت الاسلام مرتضوی افزود: مردم ولی نعمت ما هستند که باید بهترین خدمات و تلاش ها را برای آنان صورت دهیم که علمای بزرگوار و اساتیدمان به این امر توجه داشتند.

 

امام جمعه آمل خاطرنشان کرد: ما انجام وظیفه می کنیم و تلاش داریم تا به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است تکالیف خود را انجام دهیم.

 

وی افزود: علامه حسن زاده و جوادی آملی افتخارات گرانقدر شهرستان آمل هستند که باید قدردان عزیزان خود باشیم و این بزرگواران نیز همواره به مردم آمل لطف و محبت ویژه دارند.

 

حجت الاسلام مرتضوی خاطرنشان کرد: ترویج سیره علما امری مهم و اساسی است که باید این بزرگواران را از مظلومیت بیرون آوریم و زمینه معرفی بیش از پیش آنان را فراهم کنیم.

 

امام جمعه آمل با بیان این که امروز دشمنان بسیاری داریم که ضرورت دارد مراقبت های شایسته ای صورت دهیم، گفت: دشمن می داند قلم عالمان چه میزان نافذ است و در دل های مردم حکومت می کند که می خواهند این عزت و سربلندی را کم کنند.

 

وی تصریح کرد: باید بدانیم نیروهای متدین و علما دشمن دارند و عده ای می خواهند مقبولیت این افراد را از میان بردارند که باید وقت بگذاریم تا بتوانیم به نتیجه مطلوب و مورد نظر برسیم.

 

احمد منفرد، فرماندار ویژه آمل در این مراسم با بیان این که همه افتخار آمل به فرهنگی بودن آن است، گفت: با افتتاح کتابخانه آیت الله یوسفیان به فضای کتابخانه ای شهرستان اضافه شد که امری گرانقدر و ارزشمند است.

 

معاون استاندار مازندران افزود: آیت الله یوسفیان استاد گرانقدر و از مقام ارزشمندی برخوردار بودند که باید قدردان چنین بزرگان و علمای والایی باشیم.

 

وی تصریح کرد: کار فرهنگی و ترویج علوم و معارف دینی بسیار ارزشمند است و امیدواریم این اقدام سیره حسنه ای باشد تا بتوانیم آن را در شهر و کشور ترویج دهیم.

 

گفتنی است؛ بیست و شش سال از رحلت آیت الله یوسفیان می گذرد و ایشان از شاگردان برجسته حضرت علامه حسن زاده و جوادی آملی بودند که پس از حضرت علامه حسن زاده آملی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) مسند امامت جمعه شهرستان آمل را بر عهده گرفتند که این روحانی بزرگ و عالم در گلزار شهدای آستان مقدس امام زاده ابراهیم(ع) آمل مدفون است./202/1314/ب1

ارسال نظرات