۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۴۲۷۵۷۶
معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کرمان:

جوانی نورانی ترین دوران زندگی انسان است

معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کرمان با بیان اینکه ولادت حضرت علی اکبر(ع) را روز جوان نامگذاری کرده اند، گفت: شایسته است جوانان ما به این مطلب توجه داشته باشند که جوانی اوج زندگی انسان است، اگر همراه با طاعت خداوند باشد نورانی ترین دوران زندگی انسان خواهد بود.
ولادت علی اکبر

حجت الاسلام روح الله زمزم زاده معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کرمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: ماه مبارک شعبان همراه با ولادت های زیادی همراه است که چه زیبا ولادت حضرت علی اکبر(ع) را به عنوان روز جوان نامگذاری کرده اند، جوان درآیینه آیات و روایات به منظره گوهری است که انسان باید قدر آن رابداند.

 

وی بیان کرد: در روایات وارد شده است به قدری جوانان نزد خداوند ارزش واهمیت دارند که خداوند بلا را از جامعه دور نگاه می دارد به واسطه جوانی که اهل عبادت است، یعنی اگر ما فلسفه خلقت را در آیات و روایات متعدد داریم که به عبادت خدا تفسیر شده است؛ اوج این هدف  خلقت را در جوان می بینیم.

 

حجت الاسلام زمزم زاده تصریح کرد: جوان نیروی است که در آن امواج غرائض و خواهشهای نفسانی وجود دارد در مقابل امواج سهمگین این غرائض جوانی  که عبادت را پیشه می کند در حقیقت مهم ترین گوهر هستی می شود.

 

معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کرمان خاطرنشان کرد: جوان در این راستا مهم ترین فردی است که به خلقت هستی نزدیک شده است، جوانی در فرهنگ اسلام بسیار اهمیت دارد و در روایات داریم جوانی به عبادت بپردازد و در عین جوانی عبادت خدا را پیشه کند  مورد مباهات خدای تبارک وتعالی است.

 

وی ابراز کرد: خداوند در قرآن می فرماید «و رضوان من الله اکبر» ، رضایت خدا حتی از بهشت هم بالاتر است، اوج رضایت خدا تجلی می کند در رضایت خدا از جوانان و اگر جوانی بداند اینقدر منزلت و ارزش دارد هرگز خود  را با گناه  و معصیت خوار و ذلیل نمی کند و نفس خود را از گناهان و معاصی دور نگاه می دارد.

 

حجت الاسلام زمزم زاده با اشاره به اینکه جوان گوهری درعالم هستی است، ادامه داد: اگر این گوهر همراه با طاعت و عبادت خدا همراه باشد می شود هدف از خلقت علم هستی؛ بنابراین ولادت حضرت علی اکبر(ع) را روز جوان نامگذاری کرده اند، شایسته است جوانان ما به این مطلب توجه داشته باشند که جوانی اوج زندگی انسان است، اگر همراه با طاعت خداوند باشد نورانی ترین دوران زندگی انسان خواهد بود.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: نسل جوان، از آسيب پذيرترين و حساس ترين نيروهاي هر کشور است و جوانان، از گذشته هاي دور همچنان شكار خوبي براي دشمنان اسلام و انقلاب بوده اند.

 

معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کرمان افزود: نسل جوان همیشه به دنبال الگوی مناسب خود بوده و براي يافتن آن، دو شعار گفتار و عمل را پيش رو قرار داده و به دنبال الگويي است كه به گفته هاي خودش جامه عمل بپوشاند./9709/302/ب3

 

ارسال نظرات